Peugeot On Track: Leona Philippo op muzikale roadtrip met opkomende artiesten 

Wayne Parker Kent en MHX hebben voor Peugeot Nederland de campagne On Track ontwikkeld. Opkomende artiesten gaan met Peugeot op muzikale roadtrip om elk een unieke track te produceren met de Hybrid en elektrische modellen van Peugeot als rijdende muziekstudio.

In drie afleveringen gaat zangeres Leona Philippo op roadtrip met opkomende artiesten. Tijdens hun reis bezoeken ze bijzondere locaties die als inspiratie dienen om tijdens de rit een unieke track te bedenken. Om de artiesten op weg te helpen, componeerde Peugeot, samen met Leona Philippo een basis track.

In de eerste aflevering gaat singer/songwriter Jermaine Fleur op pad met Leona Philippo in een Peugeot 3008 SUV Hybrid. In de tweede en derde aflevering spelen andere aanstormende, Nederlandse artiesten de hoofdrol. Telkens in een andere hybride of elektrische Peugeot. Kijkers kunnen na afloop van de serie stemmen op hun favoriete track en een eigen roadtrip winnen. 



Merkidentiteit in de praktijk

In de campagne geeft Peugeot een podium aan de Lions of our time. Mensen die van ieder moment een unieke ervaring maken. Daarmee sluit de campagne naadloos aan op de nieuwe, wereldwijde merkidentiteit van Peugeot. 

Jorieke Vlietstra, Marketingcommunicatiemanager Peugeot, “Bij Peugeot vinden we rijplezier ontzettend belangrijk. Onze iCockpit met o.a. een compacter stuur zorgt voor een unieke rijbeleving. Maar we willen ook dat mensen de tijd die ze in hun auto doorbrengen, zien als quality time. Deze campagne brengt onze visie perfect tot leven, op een manier die volledig in lijn is met onze merkidentiteit. On track laat zien waar Peugeot voor staat.”

De campagne is ontwikkeld door full service content bureau Wayne Parker Kent en MHX, de branded content studio van Mediahuis. Een samenwerking waarin strategie, concept en distributie hand in hand gaan.

Daan Zoetmulder, Managing Director van Wayne Parker Kent: “Mooie beelden van auto’s zijn er genoeg. Daarom kozen wij ervoor om de combinatie te zoeken met muziek. Dat zorgt voor een bijzondere dynamiek. Een roadtrip is voor veel mensen de ultieme vorm van vrijheid en avontuur. Een garantie voor inspiratie, bijzondere momenten en rijplezier! Dat in combinatie met goede artiesten, nieuwe tracks en Peugeots hybride modellen is de ultieme campagne ‘On Track’ geworden.”

www.peugeot.nl
www.wayneparkerkent.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.