Opel lanceert meer modellen elektrische auto’s

Opel telt dit jaar elf modellen die leverbaar zijn met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Dat is inclusief het hele gamma van lichte bedrijfswagens. Op weg naar een emissievrije vloot zullen sommige modellen vanaf nu alleen nog verkrijgbaar zijn met volledig elektrische aandrijving. Dat zijn de Opel Combo Life, Vivaro Combi en Zafira Life.

In Nederland is de aanschaf van elektrische modellen bovendien extra aantrekkelijk door de per 3 januari 2022 ingevoerde subsidieregeling (SEPP), waarmee particuliere kopers van een nieuwe elektrische auto aanspraak kunnen maken op 3350 euro aan subsidie.

Uwe Hochgeschurtz, Opel CEO: “Er is geen alternatief voor elektrificatie. Nu al tekent zich bij ons de snelle verandering af: met ingang van 2024 bieden we een geëlektrificeerde versie van elk Opel-model. Met andere woorden, de opvolgers van de Crossland en Insignia zullen ook een elektrische aandrijflijn krijgen. We maken verder een duidelijk statement: per 2028 verkopen we in Europa alleen nog batterij-elektrische voertuigen.”

In het vroege voorjaar start de levering van de Astra vijfdeurs, waarvan ook een Plug-in Hybrid beschikbaar is. In 2023 komt de volledig elektrisch aangedreven Astra-e. Nu al heeft Opel diverse puur elektrische modellen, van de compacte Corsa-e tot en met de grote Opel Movano-e bestelbus.

www.opel.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.