[Onderzoek] Multiscope: AH to go populairste supermarkt onderweg

Meer dan vier op de tien consumenten (43 procent) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is zij de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

AH to go is de populairste winkel om onderweg eten en drinken te kopen. De top 5 bestaat verder uit de Kiosk op treinstations (32 procent), wegrestaurants (27 procent), shops op tankstations (25 procent) en De Broodzaak (19 procent). De eerstvolgende on the move supermarkten volgen op flinke afstand. Spar city / express (5 procent), Jumbo City (4 procent) en Coop Vandaag (2 procent) pakken ieder een aanzienlijk kleiner aandeel dan Albert Heijn.

Hoe jonger men is hoe vaker men onderweg eten en drinken koopt. Het zijn voornamelijk 18- tot 34-jarigen die dit doen. Dit zien we vooral bij AH to go, de Kiosk en De Broodzaak. Het tegenovergestelde zien we bij de wegrestaurants. Op basis van geslacht zien we vooral verschillen bij de AH to go en wegrestaurants. Vrouwen (47 procent) consumeren vaker bij de AH to go, terwijl mannen (30 procent) dit weer vaker doen bij wegrestaurants.



De on the move shops worden meestal bezocht voor de lunch of om te snacken. Zo bezoekt één op de drie AH to go voor de lunch (35 procent) en bijna de helft om te snacken (47 procent). De Kiosk (62 procent) en de shop op tankstations (56 procent) worden vooral bezocht voor de snacks. De Julia’s op treinstations (55 procent) en de wegrestaurants (47 procent) worden daarentegen vooral gebruikt voor het avondeten. De Broodzaak wordt vooral gebruikt voor de lunch (53 procent) en het ontbijt (15 procent).

De gehele Smart Food Monitor is hier te vinden.

www.multiscope.nl

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.