[Onderzoek] Eventbrite: Meer evenementen in 2020

De helft van de evenementenorganisatoren (51%) in Nederland en België verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van ticketplatform Eventbrite. Door de toenemende concurrentie willen organisatoren van evenementen meer investeren in marketingexpertise. Aan het onderzoek deden 7000 evenement organisatoren mee, waarvan meer dan 700 uit Nederland en België.

De evenementenbranche laat al jaren een groei zien en dit jaar is geen uitzondering. 51 procent van de Nederlandse organisatoren die deelnamen aan het onderzoek verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar, 46 procent van de respondenten verwacht dit jaar hetzelfde aantal evenementen te organiseren en en slechts drie procent zegt dat ze minder evenementen gaan organiseren. Het bereiken van nieuwe bezoekers heeft bij 62 procent van de respondenten hun topprioriteit. De overgrote meerderheid (92%) voorspelt dan ook dat zij meer personeel zullen inhuren en zegt met name interesse te hebben in marketeers.

Anouk ter Haar, marketingmanager bij Eventbrite: “De verwachte groei van het aantal evenementen in 2020 gaat gepaard met de nodige uitdagingen. De toenemende concurrentie wordt door 20 procent genoemd als belangrijkste uitdaging en dat wakkert de strijd om de bezoeker aan. Evenementen met een sterke community van trouwe bezoekers hoeven zich hierover minder zorgen te maken, maar anderen zullen hun marketingactiviteiten moeten opvoeren om te overleven in de tijd waarin de concurrentie steeds verder toeneemt.”

Duurzaamheid en diversiteit

Duurzaamheid en diversiteit staan inmiddels bij de helft van de evenementenorganisatoren op de agenda. Ondanks dat meer dan helft (52%) van de evenementen in Nederland zegt stappen te ondernemen om hun impact op het milieu te minimaliseren, blijft de Benelux in internationaal perspectief ver achter. Koploper is Nieuw-Zeeland, waar 77 procent van de evenementen professionals bezig zegt te zijn met het verduurzamen van hun evenementen.

Ter Haar: ”In Nederland is er ruimte voor verbetering met betrekking tot duurzaamheid. 22 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld zich bezig te houden met recycling.”

Wat betreft diversiteit zegt 48 procent van de respondenten dat zij anno 2020 stappen ondernemen om de diversiteit van hun evenementen te verbeteren.

Ter Haar: “Het grootste deel doet dit door hun programmering aan te passen om ook voor andere doelgroepen interessant te zijn. 22 procent zegt een gedragscode te hebben om diversiteit te stimuleren.”

Het rapport is hier aan te vragen.

www.eventbrite.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.