Ocean Digital Creative Competition: uitslag is bekend

De derde editie van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam zit erop. Dit jaar beoordeelde de jury 50 inzendingen in de categorie commercieel en 20 in de categorie non-profit, allemaal rondom Digital Out Of Home.

Afgelopen dinsdag zijn tijdens de award show, gepresenteerd door Lauren Verster, de genomineerden en tevens de winnaars bekend gemaakt.

De winnaars

Commercieel

  • TBWA\NEBOKO – McDonalds – McCafé Beanboard (€ 500.000)
  • Dawn – DPG Media en Stichting CPNB – Word schrijver in 3 seconden! (€ 250.000)
  • And Now This – BLÊR – Liberating Karaoke (€ 100.000)

Non-profit

  • TBWA\NEBOKO – Fonds Gehandicaptensport – Empty the locker room (€ 500.000)
  • Gardeners –TKRAMREPUS – Omgekeerde Supermarkt (€ 250.000)
  • No Such – Daniel den Hoed – Hoe dichterbij hoe beter (€ 100.000)

*bedragen in bruto mediawaarde

Reacties

Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: ““Wat een fantastische prijs hebben we in ontvangst mogen nemen. Deze is in een tijd dat de collecte aan de deur steeds moeilijker wordt en we voortdurend op zoek zijn naar alternatieven een hele welkome aanvulling voor ons! Digital Out of Home is een slim en effectief medium type, dat we heel graag gaan inzetten om donaties te ontvangen. We zijn enorm trots op de samenwerking met TBWA als creatief bureau en dentsu als ons mediabureau.”

Sharon de Graaf, Creative Director Dawn: “Met dit idee laten we iedereen zelf verhalen schrijven, een prachtige manier om de liefde voor lezen te (her)ontdekken. En we laten mensen dat doen met behulp van AI, wat het lezen en schrijven niet bedreigt maar juist toegankelijker maakt. Een speelse mix van traditionele media en nieuwe technologie.”

Maarten Reynen, Creative Director NOSUCH: “Een derde prijs is natuurlijk ook gewoon winnen met deze wedstrijd. Elke euro die in Het Familiehuis Daniel den Hoed gestopt kan worden is mooi. 100.000 van die euro's om in hun boodschap te steken is dan onwaarschijnlijk! Voor elk goed doel én voor elke creatief is de Ocean Creative Competition een geweldige kans. Dus doe vooral mee. "

www.oceanoutdoor.nl

Lees ook:

Kees Wilbrink: DOOH is het inhaakmedium van de toekomst

12-09-2025 | 08:40:00
Marketing Report houdt een serie interviews met bepalende spelers in de Outdoor Advertising Industrie.

Marc van Hamelen: Creativiteit slaat aan bij OOH

22-08-2025 | 10:45:00
Op het dek van het Ocean-schip tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean Outdoor

Xavier Tilman: Crossmediaal plannen mét OOH is gamechanger

22-08-2025 | 10:05:00
Tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor Netherlands.

Kees Wilbrink: Interactiviteit is sleutel tot effectieve OOH

22-08-2025 | 09:09:00
Op het dek van een indrukwekkend schip tijdens SAIL spreekt David de Jong met Kees Wilbrink, Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Netherlands.

Wednesday’s Mall of Misery trekt ruim 10.000 bezoekers

19-08-2025 | 15:06:18
Westfield Mall of the Netherlands was begin augustus het toneel van een grootschalige activatie rond de Netflix-serie Wednesday.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.