NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030

De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten. Ook de kwalificatie en UEFA Nations League in de aanloop naar het FIFA WK 2026 zijn live te volgen bij de NOS.

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NOS Sport: “Het WK voetbal voor mannen is een van de grootste sportevenementen ter wereld en heeft daardoor enorme journalistieke relevantie. Zeker wanneer het Nederlands elftal zich plaatst. Het WK in 2026 is het grootste WK ooit en wordt voor het eerst georganiseerd door drie landen. In 2030 is het precies 100 jaar geleden dat het eerste WK plaatsvond. Daar zijn genoeg verhalen over te vertellen, zowel van binnen als buiten de stadions. Dat past ook heel goed bij de taak van de NOS, als journalistieke nieuws- en sportorganisatie. Het is goed  dat we ook de komende jaren die verhalen en live-verslagen op onze platforms kunnen aanbieden.”

Renate Eringa, algemeen directeur ad interim van de NOS: “Sport verbindt, draagt bij aan participatie en inspiratie. Met name grote sportevenementen als een WK of EK. Dat hebben we deze sportzomer gezien. We zijn er trots op dat we de komende jaren de grote voetbaltoernooien, van de mannen en de vrouwen, bij de publieke omroep voor een groot publiek toegankelijk kunnen houden.”

Het FIFA WK voetbal voor mannen in 2026 wordt gehouden in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Aan dit WK doen  48 landen mee en worden er 104 wedstrijden gespeeld. Waar het FIFA WK 2030 wordt georganiseerd wordt op het FIFA Congres van 11 december 2024 bekendgemaakt. Het gezamenlijke bid van Spanje, Portugal en Marokko is het enige overgebleven bid. 

De NOS zendt overigens het EK Voetbal 2028 dat in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zal worden gehouden, ook live uit.

www.nos.nl

www.npo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[DutchMedia Podcast] over Ster-reclame, NPO Blend & WK bij NOS

15-10-2025 | 09:39:04
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Minister Gouke Moes (BBB) geeft definitieve toestemming voor NPO Blend

08-10-2025 | 18:18:00
Minister Gouke Moes (BBB) van  OCW heeft de NPO definitieve toestemming gegeven voor NPO Blend. De radiozender is op 6 november 2023 gestart op experimentele basis om biculturele 35- tot 54-jarigen te bereiken en wordt online en via DAB+ verspreid

NPO-hervorming omroepverenigingen: geen overeenstemming over vorming omroephuizen

04-10-2025 | 01:37:00
Er is geen overeenstemming tussen de omroepverenigingen bereikt over de vorming van omroephuizen. Dit is de conclusie van Meindert Landsmeer die als procesregisseur door toenmalig NSC-minister Eppo Bruins was aangesteld

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media

[DutchMedia Podcast] over geen toezicht politieke reclames, NPO, VI TV & short form

03-10-2025 | 12:45:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.