NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030

De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten. Ook de kwalificatie en UEFA Nations League in de aanloop naar het FIFA WK 2026 zijn live te volgen bij de NOS.

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NOS Sport: “Het WK voetbal voor mannen is een van de grootste sportevenementen ter wereld en heeft daardoor enorme journalistieke relevantie. Zeker wanneer het Nederlands elftal zich plaatst. Het WK in 2026 is het grootste WK ooit en wordt voor het eerst georganiseerd door drie landen. In 2030 is het precies 100 jaar geleden dat het eerste WK plaatsvond. Daar zijn genoeg verhalen over te vertellen, zowel van binnen als buiten de stadions. Dat past ook heel goed bij de taak van de NOS, als journalistieke nieuws- en sportorganisatie. Het is goed  dat we ook de komende jaren die verhalen en live-verslagen op onze platforms kunnen aanbieden.”

Renate Eringa, algemeen directeur ad interim van de NOS: “Sport verbindt, draagt bij aan participatie en inspiratie. Met name grote sportevenementen als een WK of EK. Dat hebben we deze sportzomer gezien. We zijn er trots op dat we de komende jaren de grote voetbaltoernooien, van de mannen en de vrouwen, bij de publieke omroep voor een groot publiek toegankelijk kunnen houden.”

Het FIFA WK voetbal voor mannen in 2026 wordt gehouden in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Aan dit WK doen  48 landen mee en worden er 104 wedstrijden gespeeld. Waar het FIFA WK 2030 wordt georganiseerd wordt op het FIFA Congres van 11 december 2024 bekendgemaakt. Het gezamenlijke bid van Spanje, Portugal en Marokko is het enige overgebleven bid. 

De NOS zendt overigens het EK Voetbal 2028 dat in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zal worden gehouden, ook live uit.

www.nos.nl

www.npo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[DutchMedia Podcast] met Ton Verlind over Commissariaat, NPO en meer

12-12-2025 | 10:49:53
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

BM: Niels van der Laan en Jeroen Woe Mediapersonen van het Jaar 2025

09-12-2025 | 23:06:00
Niels van der Laan en Jeroen Woe zijn door mediavakblad BM (Broadcast Magazine) uitgeroepen tot Mediapersonen van het Jaar 2025

NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027

25-11-2025 | 17:43:00
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

NPO Radio en NPO Luister: 2026 laatste jaar met groot budget

21-11-2025 | 15:59:38
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) presenteerde zijn audioaanbod voor het jaar 2026, met een budget van 103,8 miljoen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.