Nespresso lanceert campagne The Empty Cup

In The Empty Cup campagne van Nespresso speelt George Clooney al voor de zestiende keer de hoofdrol. Maar, deze keer met een alarmerende boodschap: klimaatverandering bedreigt wereldwijd ook de koffiegemeenschappen. Nespresso zet zich daarom al jarenlang in om de kwaliteit van koffie te beschermen, voor nu en in de toekomst.

Nespresso wil de dreiging van klimaatverandering voor de wereldwijde koffieproductie benadrukken. In de week van International Coffee Day (1 oktober 2022) focust het bedrijf daarom niet alleen op koffie, maar ook op het behoud ervan. De boerengemeenschappen en hun koffieplantages lopen gevaar en directe actie is nodig. Nespresso zet zich in om hun toekomst veilig te stellen.

60 procent van de wilde koffiesoorten wordt bedreigd

De Nespresso-campagne heet The Empty Cup. Hierin wordt George Clooney voor het eerst afgebeeld met een léég kopje, in plaats van met zijn handelsmerk: een kopje Nespresso koffie. Het lege kopje koffie staat symbool voor een belangrijke boodschap: de grote risico’s die koffieboeren over de hele wereld lopen. Momenteel wordt namelijk 60 procent van de wilde koffiesoorten bedreigd en tegen 2050 is waarschijnlijk 50 procent van het land dat wordt gebruikt om koffie te verbouwen, niet meer levensvatbaar.

Nespresso's AAA Sustainable Quality™-programma

Het beschermen van de toekomst van koffie staat al 20 jaar centraal in de strategie van Nespresso. In 2003 lanceerde Nespresso in samenwerking met Rainforest Alliance het AAA Sustainable Quality™-programma. Dit programma helpt de koffieboeren om te zorgen dat er ook in de toekomst nog goede koffie geoogst kan worden. Zij moeten hun land leren beschermen tegen weersinvloeden en tegelijkertijd de oorzaken van klimaatverandering leren bestrijden. Daarom stapt Nespresso samen met de koffieboeren over op regeneratieve landbouw: een methode waarbij de bodem centraal staat en natuurlijke hulpbronnen worden versterkt in plaats van uitgeput. Hierdoor vermindert niet alleen de wereldwijde uitstoot, maar wordt ook de veerkracht van de grond vergroot. De boeren krijgen onder andere onderwijs van Nespresso over duurzame landbouwmethodes en ontvangen wanneer nodig van Nespresso de juiste landbouwapparaten. Ook helpt Nespresso de boeren om eventuele schade van klimaatverandering te herstellen, bijvoorbeeld door jonge koffieplanten te leveren wanneer een deel van de oogst verwoest is.

Santiago Gowland, CEO van Rainforest Alliance: "Het is heel belangrijk dat de manier waarop we ons voedsel verbouwen veranderen. Het goede nieuws is dat de overgang naar regeneratieve landbouw de impact van de landbouw flink kan verminderen. Hiermee kunnen we het wereldwijde voedselsysteem beschermen, ook voor de volgende generaties."

Actie en samenwerking blijven dus noodzakelijk om kwaliteitskoffie te beschermen tegen klimaatverandering. Nespresso zal zich de komende jaren continue blijven inzetten om klimaatverandering tegen te gaan en om de koffiegemeenschappen te beschermen en te laten groeien.

www.nestle-nespresso.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.