Nederlandse betaaldienst Klearly haalt 6 miljoen euro groeikapitaal op

De Amsterdamse FinTech Klearly heeft 6 miljoen euro extra groeikapitaal opgehaald. De betaaldienst gaat de investering gebruiken om verder uit te breiden in Europa. Onder andere Global PayTech Ventures, Antler Elevate en Shapers maakten deel uit van de investeringsronde, alsook de voormalige voorzitter van MasterCard Europa, de voormalige CEO van Mollie en de voormalige COO van Adyen.

Klearly vervangt verouderde en eenvoudige pinapparaten van banken door datagedreven technologie die op elk apparaat werkt, van Android en Apple tot moderne terminals. Door samen te werken met SaaS-leveranciers integreert het betalingen direct in hun platforms. Sinds de lancering in 2023 heeft de FinTech vierduizend gebruikers aangemeld, waaronder veel horecaondernemers. Mede hierdoor groeide het aantal door Klearly verwerkte betalingen het afgelopen jaar met 500 procent.

Sam Koekoek, CEO en medeoprichter van Klearly: "Klearly verandert de manier waarop Europese MKB-bedrijven hun fysieke betalingen afhandelen. Door bestaande hardware te benutten en de prijsstelling te vereenvoudigen, maken we betalingen eenvoudig, toegankelijk en transparant. Dit doen we inmiddels voor verschillende toonaangevende Europese SaaS-bedrijven en hun gebruikers, van regionale bestelplatforms tot wereldspelers, zoals Bolt. Ook werden we door Apple geselecteerd om Tap to Pay voor iPhone aan te bieden aan MKB-ondernemers." 

Javier Perez, oprichter en managing partner van Global PayTech Ventures: "De winnaars in deze sector zijn de partijen die ondernemers de flexibiliteit bieden om hun oplossingen aan te passen aan zowel de behoefte van hun bedrijf als de moderne klantbehoeften. Klearly is van alle Europese FinTechs het best gepositioneerd om van deze trend te profiteren."

Behoefte aan disruptor

Martell Hardenberg, partner bij Antler Elevate: "In Europa wordt jaarlijks voor 7,9 miljard euro aan pinbetalingen gedaan. Nog altijd 40 procent van de betaalsystemen is niet geïntegreerd, waardoor de markt rijp is voor een disruptor met geïntegreerde betaaloplossingen."

www.klearly.nl

 

Vier op tien werkenden presteert slechter door relatieproblemen

22-10-2025 | 12:28:03
Veertig procent van de werkende Nederlanders presteert slechter door liefdesproblemen. Onder dertigers loopt dat op tot 53 procent.

Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders

14-10-2025 | 10:43:29
Hoe ouder de jongere, hoe vaker AI: 7 procent van de 12-jarigen raadpleegt een chatbot eerder dan ouders; bij 16-jarigen is dat 14 procent.

Dennis Mensink: AI helpt, maar creativiteit blijft leidend

17-09-2025 | 14:43:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Dennis Mensink

Generative Engine Optimization vervangt traditionele SEO

11-09-2025 | 11:15:00
Traditionele Search Engine Optimization levert minder op doordat gebruikers direct antwoorden uit AI-overzichten halen en minder doorklikken naar websites

ITvitae start opleiding tot Software Engineer in Eindhoven

05-08-2025 | 08:45:30
De opleiding is speciaal ontwikkeld voor jongeren met hoogfunctionerend autisme die zijn uitgevallen in het reguliere onderwijs.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.