N=5 ontwikkelt campagne Breaker lekker uit voor Breaker

Melkunie Breaker Nederland moedigt aan er eens lekker uit te breaken. Daarmee zet het merk na een herpositionering voor het eerst haar emotionele betekenis centraal. Het is de eerste campagne voor Breaker van creatief bureau N=5, dat het account vorig jaar na een pitch won.

De campagne volgt na een positioneringstraject, waarin klant en bureau op zoek gingen naar de emotie die vooral jongeren aan het merk koppelen. Uit onderzoek bleek namelijk dat jongeren Breaker associëren met een gevoel van vrijheid. Met een Breaker bij de hand kun je lekker spontaan doen waar je zin in hebt. 

Heike van Wersch, Marketing Manager Arla Foods voor o.a. Breaker: "Breaker is marktleider in tussendoortjes, en deze categorie is bijzonder hard aan het groeien. Als gevolg daarvan is er voor Breaker, ooit de eerste yoghurt in een knijpzak in Nederland, nu steeds meer concurrentie. Om die concurrentie ook in de toekomst voor te blijven, moet Breaker evolueren van een merk met vooral functionele associaties naar een merk met ook meer emotionele waarde. En dat is wat de campagne doet."

De campagne van Breaker moet met name jongeren aanspreken. Zij willen het gevoel hebben dat ze vrij zijn om hun eigen keuzes te maken. Om  ervaringen op te doen en zo de wereld te ontdekken. Zonder dat iets of iemand ze daarbij in de weg staat.

Thijs Bontje, Creative Partner N=5: "Jonge mensen moeten heel veel. Terwijl dat haaks staat op jong zijn natuurlijk. Je wil erop uit, ontdekken. Los van conventies en alles wat moet. Die aanmoediging hebben we in deze campagne proberen te verbeelden. En daar gaan we komend jaar nog meer invulling aan geven op de socials van Breaker."

Om de positionering verder te onderstrepen, ontwikkelde N=5 ook een pay-off voor het merk: Breaker lekker uit. Daarnaast speelt een belangrijke brand asset van Breaker (het handje met de knijpzak erin, die al jarenlang op hun verpakking te zien is) een bijzondere rol in de commercial.

Credits:

Klant: Susan den Boer, Heike Van Wersch, Robbert Hendriks, Martijn van Amersfoort | Agency: N=5 | Creatie: Mike Kleijnen, Tim Teunissen, Felix Leenders | Creatieve directie: Thijs Bontje | Strategie: Bastiaan Weers, Ira Spits | Account: Merel Hoogendorp, Joost van der Pol | Productie: Kiek Beljaars | Regisseur: Nils Gerbens | DOP: Tim Kerbosch | Producer: Jesse te Buck | Productiemaatschappij: Cake Film | Edit & Postproductie: The Compound | Animatie: Franko Rosas | Geluid en muziek: Hielke Praagman | Media: Dentsu

www.nis5.nl

www.melkunie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.