Mirage Retail Group verkoopt Big Bazar aan Heerke Kooistra

Mirage Retail Group verkoopt Big Bazar aan BB Retail. Volgens Mirage Retail Group past Big Bazar als fysieke discountformule minder goed bij de omnichannel toekomstvisie van Mirage Retail Group waar Blokker, Intertoys, BCC en Miniso onder vallen. De retailgroup wil zich vooral richten op winkelformules die gebruik maken van de combinatie van online, click&collect en instore shopping.

BB Retail is een handelsorganisatie met veel expertise op het gebied van inkoop en discount.  De transactie zal naar verwachting begin november 2021 worden afgerond. Big Bazar is een bekende discountwinkelketen met 135 winkels verspreid over Nederland en België. De overeenkomst omvat garanties voor de zelfstandige voortzetting van het bedrijf en de werkgelegenheid.

Heerke Kooistra, aankomend eigenaar van Big Bazar: "We zien enorme kansen voor de Big Bazar formule en zijn verheugd om onze inkoopexpertise in te zetten om deze te verzilveren. Met het toevoegen van assortiment kunnen we de trekkracht van de formule verbeteren en de bestaande loyale klantenkring verder uitbreiden.”

Hans Danhof, CEO Van Big Bazar: “Onder de vlag van Heerke Kooistra kunnen we met Big Bazar de volgende stappen zetten. Deze transactie biedt ons toegang tot partnerships en inkoopkanalen die helpen bij het verder uitbouwen van het onderscheidend vermogen van de formule. We zijn de Mirage Retail Group dankbaar voor hun support in de afgelopen jaren en kijken uit naar een hechte samenwerking met Heerke Kooistra.”

Michiel Witteveen, CEO en eigenaar van Mirage Retail Group: "Ik wil iedereen bij Big Bazar bedanken dat ze er altijd voor onze klanten zijn geweest en het tot een geliefd merk hebben gemaakt. Door dit besluit ontstaat er bij MRG nog meer ruimte om ons te focussen op formules waarin de combinatie van winkels, het online kanaal en service aan de klant een belangrijke rol spelen en hiermee toekomstbestendige merken neer te zetten.”

www.mirageretailgroup.nl
www.bigbazar.eu

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Crowdfunding Wij eisen de nacht stopgezet na ruim half miljoen

29-08-2025 | 12:58:00
Binnen twee dagen na de lancering heeft de campagne Wij eisen de nacht op al 252.440 euro opgehaald via crowdfunding.

Levi’s viert erfgoed met wereldwijde Icons-campagne

29-08-2025 | 12:41:58
Levi’s heeft een wereldwijde campagne gelanceerd waarin drie kledingstukken centraal staan: de 501 Original jeans, de Trucker Jacket en het Western Shirt

T-Mobile lanceert SuperMobile-campagne met Kevin Bacon

29-08-2025 | 12:37:56
T-Mobile heeft een nationale campagne gelanceerd om SuperMobile, het zakelijke telefoonabonnement, onder de aandacht te brengen

Bob Koigi: Fraude maakt van transparantie een noodzaak

29-08-2025 | 12:20:33
Nu digitale advertising zich blijft uitbreiden via connected TV, video en het open web, groeit de druk op de industrie om transparanter te opereren

Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

29-08-2025 | 10:17:44
In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.