Mèlanie Bosveld van Kult&Ace introduceert marketingplatform PACT

Kult&Ace, gespecialiseerd in jongeren- en culture marketing, introduceert marketingplatform PACT. 

De consument wordt steeds mondiger en invloedrijker. Van cancel culture, #Metoo tot #BLM: merken kunnen niet meer om deze dynamieken heen. Vooral de Gen Z en millennialgeneratie is niet bang zich hierover uit te spreken: twee op de drie jonge consumenten zijn bereid een merk te boycotten als dit niet meedoet aan sociaal-maatschappelijk verantwoord ondernemen. Toch slaan merken vaak de plank mis wanneer het gaat om het aanspreken van een jonge en diverse doelgroep. Mèlanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: “Het is tijd voor een nieuwe, inclusieve way of working in de marketingwereld."

Two-way street

Met je doelgroep samenwerken in plaats van voor je doelgroep werken: dat is het uitgangspunt van PACT. Want hoe wil je als merk een doelgroep op de juiste manier aanspreken als je niet weet wat er binnen deze doelgroep speelt? Met PACT worden jonge creatieven via research, co-creatie en content betrokken bij het bouwen van merken. Het is een two-way street: enerzijds krijgen merken toegang tot een netwerk aan creatieve jongeren en culture shapers. Anderzijds krijgen creatieve jongeren de kans om mee te werken met campagnes en hun mening te laten horen. Door in alle fases van het marketingproces een bottom-up benadering toe te passen, staat de input van jonge creatives ten alle tijden centraal. Dit stelt het merk in staat om relevant te blijven in een sterk veranderende wereld.

Cruciale inzichten in een jonge, diverse doelgroep 

Terwijl circa de helft van de jongeren in de grote steden al een niet-westerse migratieachtergrond heeft, is onderzoek in deze groep schaars. Veel grote onderzoeksbureaus zijn niet representatief voor een jonge, grootstedelijke doelgroep en weten bovendien de resultaten vanuit die groep niet goed te duiden. Bosveld: “Met PACT zijn wij het eerste marketing en research platform dat echt in contact staat met een jong, inclusief publiek en de culture shapers hiervan. Veel merken laten kansen liggen door niet goed naar de doelgroep te luisteren of te weinig van hun leefwereld te weten. Door een brede groep aan jonge consumenten en frontrunners te betrekken bij je campagne of product, kan je niet alleen deze groep aan je binden maar ook toegevoegde waarde bieden en zo de toekomst van je merk veiligstellen.”

Co-creatie met game-changers 

Voor jonge creatieven is PACT een kans om te werken met merken en start-ups. Ze kunnen pitchen op commerciële opdrachten en in contact komen met opdrachtgevers maar ook met culture shapers, zoals Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces), Cathelijne Blok (Titty Mag), Baba Touré (Hammerfest) en Ron Simpson (The Avocado Show). Deze PACT members hebben jaren ervaring en zijn gespecialiseerd in disciplines als muziek, art, fashion, design, ondernemerschap, activisme en meer. Middels workshops, Q&A's en interviews delen zij hun kennis met de jonge creatieven. Daarnaast kunnen merken deze experts inzetten als consultant of co-creator, waarin zij samen met een team van jonge PACT members aan een case kunnen werken.
De win-win situatie is duidelijk; zowel merken, culture shapers als jonge creatieven vanuit allerlei achtergronden worden geïnspireerd en geholpen. Ron Simpson: “Er is niks mooiers dan talenten ontdekken van de volgende generatie. PACT zet niet alleen de deur open, maar geeft ze ook meteen een podium, een netwerk en een kans."

www.pact-worldwide.com

www.kultandace.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.