Megawatt ontwikkelt Brabantia-campagne: It’s the little things

Het Eindhovense bureau Megawatt kreeg voor de Brabantia-campagne It’s the Little Things een uitdaging. Namelijk het vastpakken van een overkoepelende mentaliteit waarmee het merk ook emotionele lading krijgt.

Met dez feelgood-campagne wil het familiebedrijf een beweging in gang zetten naar een bewuster en duurzamer leven thuis. De campagne laat zien dat juist de kleine dingen in het leven van grote waarde kunnen zijn. Tot nu toe was de communicatie van Brabantia vaak functioneel en gefocust op de producten zelf.

Simon Coolen, Creative Director bij Megawatt: ““Brabantia is als Nederlandse wereldspeler met een rijke heritage natuurlijk een droomklant voor elk bureau. We zijn dan ook super trots op deze eerste campagne die we samen hebben neergezet. Het begin van een Brabants avontuur met internationale allure.”

Mark Voncken, Chief Marketing & Innovation Officer bij Brabantia: “Wij geloven dat juist de kleine dingen in het leven ontzettend waardevol zijn en het verschil kunnen maken. Dit zie je ook terug in onze producten. Vaak zijn het juist de kleine dingen die het verschil maken in design of functionaliteit. In deze campagne willen we consumenten inspireren om samen een mooier, plezieriger en duurzamer thuis te creëren.”

De campagne is live in Nederland en België en wordt daarna uitgebreid naar Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.

www.megawatt.agency

www.brabantia.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.