Megawatt ontwikkelt Brabantia-campagne: It’s the little things

Het Eindhovense bureau Megawatt kreeg voor de Brabantia-campagne It’s the Little Things een uitdaging. Namelijk het vastpakken van een overkoepelende mentaliteit waarmee het merk ook emotionele lading krijgt.

Met dez feelgood-campagne wil het familiebedrijf een beweging in gang zetten naar een bewuster en duurzamer leven thuis. De campagne laat zien dat juist de kleine dingen in het leven van grote waarde kunnen zijn. Tot nu toe was de communicatie van Brabantia vaak functioneel en gefocust op de producten zelf.

Simon Coolen, Creative Director bij Megawatt: ““Brabantia is als Nederlandse wereldspeler met een rijke heritage natuurlijk een droomklant voor elk bureau. We zijn dan ook super trots op deze eerste campagne die we samen hebben neergezet. Het begin van een Brabants avontuur met internationale allure.”

Mark Voncken, Chief Marketing & Innovation Officer bij Brabantia: “Wij geloven dat juist de kleine dingen in het leven ontzettend waardevol zijn en het verschil kunnen maken. Dit zie je ook terug in onze producten. Vaak zijn het juist de kleine dingen die het verschil maken in design of functionaliteit. In deze campagne willen we consumenten inspireren om samen een mooier, plezieriger en duurzamer thuis te creëren.”

De campagne is live in Nederland en België en wordt daarna uitgebreid naar Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.

www.megawatt.agency

www.brabantia.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.