Mediahuis neemt het Ierse online vergelijkingsplatform Switcher.ie over

Europese mediagroep Mediahuis investeert in de Ierse online vergelijkingsmarkt met de overname van Switcher.ie, een prijsvergelijkingssite voor energie, telecom, leningen en hypotheken.

Geld besparen

De vergelijkingssector in Ierland groeit steeds verder en helpt consumenten om slimme financiële beslissingen te nemen, vooral nu de huidige crisis de kosten van het levensonderhoud hoog doet oplopen. Het voorbije jaar hielp Switcher.ie bijna 60.000 huishoudens om over te stappen van leverancier en zo geld te besparen. Het bedrijf heeft een track record op het gebied van groei en winstgevendheid en levert zijn partners meer en meer hoogwaardige leads.

De Europese mediagroep Mediahuis is de belangrijkste uitgever in Ierland die dagelijks miljoenen consumenten bereikt met de Irish Independent, de Sunday Independent, Independent.ie, de Sunday World, de Belfast Telegraph en elf regionale titels.

Online vergelijkingsmarkt

Carl Gaywood, Director bij Switcher: "Ik ben erg trots op wat we de afgelopen tien jaar bij Switcher.ie hebben bereikt. We hebben niet alleen duizenden Ierse consumenten geholpen geïnformeerde beslissingen te nemen over hun financiën, maar we hebben ook een sterk merk en een trouwe aanhang ontwikkeld. Mediahuis deelt dezelfde visie, cultuur en waarden die Switcher tot een succes hebben gemaakt. Samen delen we de missie om consumenten te informeren en sterker te maken. We kijken ernaar uit om het vervolg van ons traject samen met Mediahuis af te leggen."

Xavier van Leeuwe, CEO Mediahuis Marketplaces: "Deze overname ondersteunt onze vastberadenheid om duurzaam te groeien in de online vergelijkingsmarkt. Zowel het merk als het platform van Switcher zijn eersteklas. We hebben er dan ook alle ook vertrouwen in dat de combinatie van Carl's sterke team en onze media-expertise, de weg vrijmaakt voor Switcher om de absolute nummer één in de Ierse vergelijkingsmarkt te worden."

www.mediahuis.com

www.switcher.ie


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.