[Marketing Report Radio] Niko Koffeman over het gekantelde denken rondom plantaardig eten

Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Niko Koffeman is CMO van Those Vegan Cowboys, mede-oprichter van De Vegetarische Slager en fractievoorzitter voor Partij van de Dieren in de Eerste Kamer.

Hij houdt een vlammend betoog over de grootste revolutie in de voedingsindustrie ooit. 's Avond zal De Vegetarische Slager worden uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022.

Niko Koffeman: “Er zijn veel mensen die er achter komen dat we in een patroon zijn terechtgekomen dat onhoudbaar is. We kunnen we wereld niet voeden met dierlijke eiwitten. Dus we zullen toe moeten naar plantaardige eiwitten, omdat dit veel efficiënter is. De Vegetarische Slager was wel een kantelpunt. Toen we ermee begonnen, vonden veel mensen het een zelfmoordmissie, want een vegetarier gaat nooit naar de slager, en een vleesliefhebber gaat nooit naar een vegetarische winkel. Terwijl het omgekeerde gebeurde, het had een enorme stopkracht.”

Over Those Vegan Cowboys: “Een koe is een overbodige tussenschakel. Als gras omgezet kan worden in voor mensen nuttige eiwitten, en dat kan efficiënter dan via de koe, dan is dat fijner voor iedereen. Onze missie is om de koe te bevrijden uit de voedselketen. We vinden allemaal kaas en slagroom lekker, maar we vinden het niet fijn dat een koe daar een rol in moet spelen. Vroeger maakte je kaas met stremsel uit de maag van een kalfje, inmiddels is wereldwijd 70 procent van alle stremsel is al vegan. Ook de rest kan volgens ons ook in een grote ketel worden gemaakt.”

Luister ons radio-interview met Niko hier:

www.thosevegancowboys.com

www.crossmediacongres.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.