[Marketing Report Radio] Journalist Ton Verlind over 50 jaar journalistiek

Journalist, auteur en voormalig KRO-boegbeeld Ton Verlind schreef het boek Een Schitterende Slangenkuil, over 50 jaar journalistiek.

Ton Verlind: “Ik neem de lezers mee in een rit langs 50 jaar journalistiek, van de krant via radio en televisie naar mediadirecteur van de KRO. Ik vertel wat ik in die jaren heb meegemaakt en wat me opgevallen is, en er staat een aantal kritische beschouwingen in het boek. Aardige anekdotes, maar serieus geschreven.”

"Ik weet dat er toenemende kritiek is en op hoe die journalistiek functioneert. Als je er met afstand naar kijkt en je afvraagt of de journalist nog wel naast de burger staat, of iets te veel tegen de macht aanschurkt, dan kun je constateren dat dat soms zo is. Ondanks dat feit, vind ik het belangrijkste dat als alle instituten van de rechterlijke macht hebben gefaald, er aan het einde van de rit altijd een medium of journalist is die de vinger op de zere plek legt en dingen onthult die politici verzuimen aan te pakken.”

Ton Verlind gaat verder in gesprek met host presentator Peter Wybenga over de verdwenen strijd op de publieke televisie tussen de verschillende perspectieven, de visie op de gebeurtenissen in de samenleving, Ongehoord Nederland en de zichtbaarheid van wappies in het publieke bestel.

www.tonverlind.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 juli 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.