Lukkien produceert OOH-campagne Bol.com voor Dept

In aanloop naar kerst komt Bol.com met een OOH-campagne waarin létterlijk – steeds meer wordt uitgepakt. Naar een idee van Dept produceerde Lukkien een reeks korte afzonderlijke scènes die samen een heuse kerstexperience vormen.

Peter Linssen, regisseur bij Lukkien: “Het concept van Dept bouwt op ingenieuze wijze op naar kerst. De acteurs – die door de kadrering haast ín het billboard lijken te leven – pakken steeds meer Bol.com-pakketjes uit met kerstaccessoires. Ze hangen slingers op, zetten een piek op de kerstboom, dansen met een kerstman van 2 meter … Iedere ochtend en avond zullen forenzen het in digitale billboards steeds meer kerst zien worden.”

Intensieve styling

Hoewel de acteurs zich in één kleine ruimte bevonden, was de styling een intensieve klus. Peter Linssen: “Voor een consistente en gebalanceerde scèneopbouw, hebben we allereerst bepaald hoe het huis er in de allerlaatste scène uit zou komen te zien. Vervolgens zijn de scènes in één dag in omgekeerde volgorde gefilmd. Het beeld moest namelijk steeds gezelliger worden, maar mocht tegelijkertijd niet afleidend zijn; de aandacht moet uitgaan naar het uitpakken van de Bol.com-pakketjes.”  


Kubus
Extra uitdaging bij het filmen was de dichte kubus waarin de acteurs zaten. Sven Jansen, assistent-regisseur: “Om de set mooi uit te kunnen lichten, hebben onze decorbouwers een ruimte gebouwd met een zwevend plafond. Door de schuine wanden en de belichting lijkt het op beeld net of de acteurs in een dichte kubus zitten.”

Met 20.000 vierkante meter aan studio en workspace is Lukkien  het grootste 100 procent family-owned productiehuis van Europa. Wat ons uniek maakt? Onze in-house specialisten en faciliteiten! Dagelijks werken we met 200 gepassioneerde mediaprofessionals, verspreid over de afdelingen Digital, Photography & Graphic Design, Audiovisual & CGI, aan crossmediale producties voor agencies en adverteerders. Vanuit onze studio’s en op locatie, in binnen- en buitenland. 

www.lukkien.com
www.deptagency.com

Lees ook:

Lukkien maakt stijlvolle DAF-productie
Lukkien produceert Domino’s tv-commercial
Campagne App Jouw Smaak gestart: Food emoji’s in de blender
Lukkien produceert campagne online casino Fair Play met Carli Hermes
Lukkien verzorgt productfotografie sfeerhaardenspecialist thermoCet
Contenders en Born05 produceeren social-media campagne voor Hoogvliet

Lukkien produceert onorthodoxe brand-movie Heesen Yachts
Contenders produceert eigenwijze Popal-zomercampagne


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.