Logitech en UNICEF gaan samenwerking aan om educatieve kinderprojecten te ondersteunen

UNICEF en Logitech gaan een partnership aan om educatieve projecten voor kinderen in het buitenland te ondersteunen. Het eerste contact tussen Logitech en UNICEF werd maart vorig jaar gelegd op de Business Impact Day, georganiseerd door UNICEF Nederland om in contact te komen met bedrijven die maatschappelijk actief willen zijn.

Janneke Monkhorst, Manager Corporate Partnerships, Major Donors & Foundations bij UNICEF Nederland: “Wij geloven in het samenbrengen van mensen en bedrijven. Door kruisbestuiving ontstaan de mooiste ideeën en begin 2020 kwam alles in een stroomversnelling terecht. Corona heeft veel van ons gevraagd, maar door enthousiasme aan beide kanten is deze partnership ontzettend snel opgezet.”

UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van onderwijs en remote learning. Barbara Feres, New Business & Partnership Development manager bij UNICEF Nederland: “We zien dat Logitech in haar corporate social responsibility-traject het thema onderwijs erg serieus neemt. Dat is ook een van onze eigen kernthema’s: Onderwijs voor ieder kind. Voor ons was het meteen duidelijk dat we konden samenwerken om meer steun te krijgen voor onze onderwijsprojecten.”

Barbara Feres: “Investeren in onderwijs is belangrijk, want kinderen die naar school gaan hebben kans op een betere toekomst. Goed onderwijs vergroot ook de overlevingskansen van jonge kinderen, het versterkt het zelfvertrouwen en de weerbaarheid van meisjes, en het leidt tot vreedzamere samenlevingen. Met de hulp van UNICEF kregen eerder 17,5 miljoen kinderen toegang tot onderwijs. Door de coronapandemie heeft één op de drie kinderen helemaal geen toegang meer tot onderwijs door de sluiting van scholen. Tijdens de crisis heeft UNICEF al 220 miljoen kinderen geholpen met thuisonderwijs en andere vormen van alternatief onderwijs, bijvoorbeeld via televisie en radio, zodat zij kunnen blijven leren ondanks de gesloten scholen. Juist in coronatijd is investeren in de toegang en de kwaliteit van onderwijs hard nodig. Ieder kind heeft recht op onderwijs.”

De samenwerking tussen Logitech en UNICEF is drieledig. Angela Hordijk, Marketing Manager Logitech for Business: “Allereerst hebben we het kantoor van UNICEF Nederland van onze video conferencing-oplossingen voorzien, zodat ook zij "fit for the future" zijn. Door het gebruik van onze video conferencing-oplossingen, besparen ze reiskosten en werken ze efficiënter.Ten tweede willen we onze klanten ook betrekken in deze samenwerking, want hoe fijn is het om onze producten te kopen en tegelijkertijd hiermee UNICEF te helpen? Onze zakelijke klanten kunnen UNICEF onder andere helpen door onze meest populaire video conferencing-camera MeetUp te kopen. Voor elke verkochte MeetUp doneren wij tien euro aan UNICEF.Ten derde zullen we tijdens de aankomende periode onze ‘Logitech in actie voor UNICEF’-campagne lanceren.”

Elze de Leeuw, Marketing Manager Creativity & Productivity bij Logitech: “Bij de aanschaf van elke muis en/of toetsenbord, gekocht bij diverse verkooppunten van Logitech binnen de Benelux, gaat er een gedeelte van de opbrengst naar de educatieprojecten van UNICEF. Hiermee krijgen meer kinderen de kans om onderwijs te volgen.”

www.unicef.com
www.logitech.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.