Kruidvat start pilot met fietskoeriers Vandaag in Huis

Kruidvat introduceert in samenwerking met fietskoeriers van Packaly Vandaag in Huis. Klanten in het bezorggebied, kunnen gebruikmaken van deze mogelijkheid van thuisbezorging. Als zij vóór 15:00 uur een bestelling plaatsen, worden de bestelde producten nog dezelfde dag bezorgd. Kruidvat begint met een pilot in Den-Haag. Als de pilot succesvol is, wordt deze verder uitgerold naar andere steden in Nederland en België.

Kruidvat Vandaag in Huis

Kruidvat Vandaag in Huis is onderdeel van de on- en offline-strategie van Kruidvat, waarbij de fysieke winkels en het online kanaal elkaar verder versterken. 

Roland van den Berg, director e-commerce van Kruidvat: "Wij willen daar zijn waar onze klanten zich bevinden, afgestemd op hun behoeften van dat moment. Offline en online staan hierbij niet los van elkaar, maar zijn complementair en versterken elkaar. Deze pilot is een mooie aanvulling om nog beter op de behoeften van dat moment in te spelen. Jong volwassenen en gezinnen met jonge kinderen zijn al gewend aan het integreren van snelle online diensten binnen hun leefstijl en willen producten met een simpele druk op de knop snel thuisbezorgd krijgen. Dit geldt ook voor oudere klanten die minder mobiel zijn en snel bepaalde verzorgingsproducten in huis willen hebben. Door bestellingen dezelfde dag thuis te bezorgen verbeteren we onze service."

Een duurzame levering

Voor Kruidvat Vandaag in Huis gaat de voordeeldrogisterij de samenwerking aan met Packaly, een duurzame same-day delivery koeriersdienst van winkel tot voordeur. Met Packaly worden bestellingen vanuit vijf Kruidvat-winkels in Den Haag met de fiets, Co2 neutraal thuisbezorgd. 

Axel Dekker, CEO van Packaly: "We zijn binnen Packaly erg trots om Kruidvat te mogen toevoegen aan ons klantportfolio. Hiermee voegen we nieuwe productgroepen toe die we bij Packaly nog niet hadden. Door deze samenwerking geven we veel mensen een nieuwe optie om via de webshop van Kruidvat snel én duurzaam het pakketje dezelfde dag nog te ontvangen."

In de bezorgopties kunnen klanten kiezen voor bezorging op dezelfde dag. Na het afrekenproces wordt er naast de orderbevestiging, een track & trace code toegestuurd met informatie over de verzending. De dichtstbijzijnde winkel zorgt dat de producten worden verzameld, waarna de Packaly-koerier het pakket in de winkel ophaalt en ‘s avonds bij de klant bezorgt.

Uitrol naar andere regio’s

Op den duur wil Kruidvat gaan werken met nog kortere bezorgmomenten. Roland van den Berg: "We werken eerst toe naar twee uur en uiteindelijk zelfs naar één uur. De kwaliteit en snelheid van onze dienstverlening gaan hiermee nog verder omhoog. De ervaringen die we opdoen met de pilot in Den Haag worden ingezet om onze bezorgmogelijkheid verder te optimaliseren en uiteindelijk ook in andere regio’s uit te rollen."

www.kruidvat.nl

www.benelux.aswatson.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.