KNVB en partners transformeren Johan Cruijff ArenA tot ‘Huis van Oranje’ tijdens WK voetbal 2022

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven.een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. 

Samen transformeren zij de Johan Cruijff ArenA tot het ‘Huis van Oranje’. Hier krijgen vanaf de tweede groepswedstrijd 55.000 Oranjefans de mogelijkheid de wedstrijden van het Nederlands elftal live te bekijken op schermen van in totaal 600m2. Daarnaast kunnen ze genieten van topartiesten en entertainment van het hoogste niveau.

Only the Dutch can do this

Nederland is misschien een klein land, maar Oranjefans staan er bekend om er overal ter wereld een groot feest van te maken. Dit jaar vindt het WK niet in de zomer plaats en voor veel fans is een bezoek aan Qatar om verschillende redenen niet weggelegd. Om ook dit WK die échte Oranjesfeer te creëren, bundelen de KNVB, partners, TIG Sports en The Athlete Brand hun krachten en komen met het ‘Huis van Oranje’. Het belooft een onvergetelijke show te worden met topartiesten, iconische Oranjebeelden en uiteraard de WK-wedstrijden van het Nederlands elftal. Voor aanvang van de wedstrijd wordt ervoor gezorgd dat de sfeer er al goed in zit, in de rust is er een spectaculaire halftime show en na de wedstrijd wordt het evenement feestelijk afgesloten. Een bijzondere kijkervaring die in Nederland nog nooit op deze schaal is vertoond.

Het grootste voetbalfeest van Nederland’

Jean Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB: “In Nederland halen we alles uit de kast voor een eindtoernooi van Oranje. Straten worden versierd, buren kijken buiten samen naar de TV en de wedstrijden worden zo gezamenlijk beleefd. Dit jaar start het WK echter in november, dus het weer maakt dergelijke feestjes buiten onmogelijk. De meeste fans beleven het WK in eigen land, net zoals de meeste van onze partners. Daarom zorgen wij met het ‘Huis van Oranje’ voor het grootste voetbalfeest van Nederland door vanaf de tweede groepswedstrijd iedere wedstrijd 55.000 mensen in de Johan Cruijff ArenA welkom te heten. Met dezelfde Oranje-feestsfeer als altijd, maar dan nog grootser aangepakt en met een dak boven ons hoofd.”

Samen achter Oranje

Bondscoach Louis van Gaal is enthousiast: “Tijdens het WK in Brazilië merkte ik dat we weinig meekregen van de Oranjegekte in Nederland. Dat vond ik jammer, want elke steun voor het team is welkom. Daarnaast geloof ik erin dat de beelden van het ‘Huis van Oranje’ de spelers laten zien en voelen hoe sterk de fans in Nederland achter het team staan. Zo kunnen zij de spelers een extra boost geven.”

De kaartverkoop

De eerste groepswedstrijd op maandagochtend 21 november geldt als de exclusieve voorpremière van ‘Huis van Oranje’ en vindt plaats in AFAS Live. De tweede en de derde groepswedstrijd én alle eventuele vervolgwedstrijden vinden plaats in het ‘Huis van Oranje’ in de Johan Cruijff ArenA. Op 22 juni gaan de kaarten voor het ‘Huis van Oranje’ op vrijdag 25 november (Nederland-Ecuador) en dinsdag 29 november (Nederland-Qatar) in de verkoop via huisvanoranje2022.nl. Kaarten zijn al verkrijgbaar vanaf 17,50 euro. Oranje Clubkaarthouders kunnen al eerder kaarten bemachtigen, voor hen start de kaartverkoop op 16 juni.

www.knvb.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.