Joop van den Ende: Laat DPG Media RTL Nederland overnemen

De TV en theaterproducent deelt in paginagrote dagbladadvertentie zorgen over dominantie Amerikaanse tech-giganten

Joop van den Ende heeft een paginagrote advertentie geplaatst in verschillende Nederlandse dagbladen zoals AD, NRC en De Telegraaf. In deze advertentie roept hij de Nederlandse politiek op om de Nederlandse media te beschermen tegen de manipulatie van Amerikaanse techgiganten zoals Meta, Amazon en X. Hij spreekt van alarmfase één nu president Donald Trump de steun van deze bedrijven heeft en waarschuwt voor de stabiliteit in Europa.

Van den Ende benadrukt dat deze techgiganten hun platforms gebruiken om media te manipuleren en misbruiken. Hij vraagt zich af wat de Nederlandse overheid doet om burgers te beschermen tegen deze aanvallen op onze waarden. Hij bekritiseert de bezuinigingen op de publieke omroep en pleit voor extra investeringen om onafhankelijke journalistiek, amusement en cultuur voor een breed publiek beschikbaar te maken.

Daarnaast spreekt Van den Ende zich uit voor de overname van RTL Nederland door DPG Media, ondanks bezwaren dat de krantenuitgever te dominant zou worden in de Nederlandse markt. Hij vindt dat deze overname juist een unieke kans biedt om met een Nederlandstalig bedrijf een vuist te maken tegen de Amerikaanse overheersing.

Van den Ende concludeert zijn oproep met de boodschap dat kiezen voor een gezonde publieke omroep, vitale commerciële zenders en een sterke dagbladencultuur kiezen is voor een beschaafd land.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.