Joe Public ontwikkelt merkcampagne Sportief van Plutosport

Joe Public ontwikkelde een merkcampagne voor Plutosport, de Nederlandse online retailer in sportlifestyle.

Hidde van der Louw, CEO van Plutosport: "In ruim 10 jaar zijn we hard en stabiel gegroeid op basis van een aantrekkelijk assortiment, de beste deals en performance marketing. Merkonderzoek toonde afgelopen jaar aan dat we dit ondanks een beperkte naamsbekendheid hebben gerealiseerd. Nu is het moment om ook die groeimotor aan te zetten."

Onderscheidend gezicht

In samenwerking met Joe Public is een positionering, merk- en communicatiestrategie ontwikkeld, naast een nieuwe huisstijl. Wilian Hulshof, Brand Director Plutosport: "We zochten naar een onderscheidend eigen gezicht, zonder afbreuk te doen aan alle A-merken in sportlifestyle die we voeren."

Sportief van Plutosport

Een propositie die is vertaald naar een pay-off: Sportief van Plutosport. Wat zowel slaat op het assortiment en de sportieve prijsstelling als de nuchtere, Hollandse en klantgerichte cultuur bij het bedrijf. In de campagne komen deze elementen terug, als de complimenten van de voice-over niet blijken te gaan over de sportieve trucs die een basketballer en voetbalster laten zien, maar over de sportieve merkkleding die ze dragen, de voordelige prijzen bij Plutosport en het brede aanbod dat je al swipend in de webshop voorbij ziet komen.

Credits:

Klant: Plutosport | Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Wilian Hulshof | Bureau: Joe Public Take-Away Advertising | Strategie: Sanne Nobel, Jeroen van Eck | Account: Sabien Smit | Agency producer: Lotte de Rooij | Creatie: Edward Romunde, Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Antoine Houtsma | Productiemaatschappij: Studio Studio | Regie: Lars Brink | 1st AD Fabian van der Hulst | Producer: Zita Maas | DOP: Levien Priem | Edit: Moo Flamman | Post production: The Compound | Geluid en muziek: Merlijn Snitker | Design: Felipe Ennes

www.joepublic.nl

www.plutosport.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.