[Interview] Patritia Pahladsingh wil Accenture Song steviger op de kaart zetten in Nederland

Patritia Pahladsingh is sinds februari 2023 CEO en Managing Director van Accenture Song Nederland. Ze spreekt tijdens het M100 event op 7 december 2023 in Club ACE in Amsterdam. We spreken haar over Accenture Song en trends in de markt.

Kun je Accenture Song introduceren?

AdAge heeft Accenture Song vorige jaar uitgeroepen tot 's werelds grootste technologiegedreven creatieve collectief. Samen met onze Global CEO en Creative Chairman David Droga, brengen we creativiteit, technologie en data samen. Wij beloven groei door relevantie. Dit resulteert in consequent vernieuwende en impactvolle oplossingen, waardoor onze klanten altijd een stap voor zijn.

Wat betekent het om creativiteit en technologie te combineren?

Het combineren van creativiteit en technologie, en dus het koppelen digital designers, technologists aan storytellers, is echt de next step in de creatieve industrie. Daar krijg je andere proposities van, van nieuwe producten en services tot communicatie.

Creatieven moeten zich bewust zijn van zowel de mogelijkheden als de beperkingen van nieuwe technologieën om effectief te blijven. Ook is het essentieel dat digital designers en technologen een goed inzicht hebben in de behoeften van de gebruiker. Zonder oog voor customer insights, lopen zij het risico technologisch geavanceerde producten te ontwikkelen die niet resoneren bij de doelgroep.

Het draait dus allemaal om een evenwichtige combinatie van creativiteit en technologie. Alleen door deze disciplines bij elkaar te brengen, kunnen we iets unieks en waardevols creëren.

Welke klanten bedienen jullie?

Wij werken voor klanten zoals Booking.com, Peugeot, Estee Lauder, Accor en nog vele anderen. Meer dan 75 procent van onze klanten behoort tot de Fortune Global 500.

Wat heb je in jouw eerste 9 maanden veranderd bij Accenture Song en waar ben je trots op?

In mijn eerste maanden heb ik me gericht op het inbrengen van meer creativiteit aan de technologische oplossingen voor onze topklanten. Dit heeft invloed gehad op hoe onze klanten creatie benaderen en implementeren. Dit begint zijn vruchten af te werpen.

Accenture is wereldberoemd. Accenture Song iets minder. Hoe kan dat?

De naam Accenture werd geïntroduceerd in 2001, terwijl Accenture Song in 2022 zijn intrede deed. Anderhalf jaar geleden bracht Accenture al haar bureaus en diensten wereldwijd samen onder deze nieuwe naam. Deze stap versterkte de kracht en expertise van onze eerdere, afzonderlijke entiteiten.

Accenture Song symboliseert onze cultuur van continue innovatie, vakmanschap, verbinding en inspiratie. Samen met onze global CEO David Droga werken we aan vooruitstrevend werk voor klanten. Accenture is een thuis voor technologie- en datatalent van wereldklasse. Met Accenture Song voegen we daar design- en creatief talent aan toe.

Een van mijn taken is Accenture Song nog steviger op de kaart in Nederland zetten. Het is een prachtig bedrijf met mooie cases die nog onvoldoende ontsloten worden. Wij zijn de trusted partner. Niet alleen voor tech & data maar ook voor creativiteit.

Wat is jouw visie voor het komende jaar?

Mijn visie voor komend jaar richt zich op het versterken van wat Accenture Song uniek maakt: het op grote schaal samenbrengen van creativiteit en technologie. Dit helpt onze klanten bij het realiseren van belangrijke veranderingen. Ons talent ziet de enorme impact die we kunnen hebben. Deze gedeelde visie verbindt ons.

We leven in een tijd waarin de technologische ontwikkelingen razendsnel gaan. In elke sector is er een sterke vraag naar technologische oplossingen. Dit maakt onze rol nog relevanter.

We zijn nu voorbij de experimentele fase met AI. Het is tijd om keuzes te maken over welke initiatieven we gaan schalen. Welke hebben de meeste waarde? We hebben duizend bloemen laten bloeien, het is nu zaak om te bepalen welke daarvan daadwerkelijk vruchtbaar zijn voor onze klanten.

Hoe verhoudt de Nederlandse tak van Accenture Song zich tot de internationale groep?

We zijn een echt internationaal bedrijf. Dagelijks werk ik samen met collega's in steden als Parijs, Bangalore, New York. In Amsterdam beschikken we over onze eigen creatieven, strategen, technologists, data-experts en designers. Met dit team zijn we in staat om klanten van begin tot eind te bedienen. Wanneer er behoefte is aan extra expertise, betrekken we die moeiteloos vanuit een ander land.

Wat betekent AI voor jullie?

Wij zien AI als de next big thing, die zowel ons werk als ons leven spectaculair zal veranderen. We zetten daarom vol in op data, AI en generatieve AI met een investering van 3 miljard dollar. Dit bedrag gebruiken we voor het trainen van medewerkers in AI, het verbeteren van onze eigen AI-diensten, en het verdubbelen van ons team van 40.000 naar 80.000 AI-specialisten.

Recentelijk hebben we tien generatieve AI-studio's geopend in Noord-Amerika en zijn van plan om binnenkort AI-studio’s in Europa te lanceren. Deze studio's bieden klanten de kans om de mogelijkheden van generatieve AI te verkennen.

We werken nauw samen met universiteiten, onderzoeksinstituten en startups in AI. Deze samenwerkingen integreren we in onze dienstverlening aan klanten, die actief deel uitmaken van deze mix.

We combineren vaardigheden en praktijkvoorbeelden, omdat de ontwikkelingen in AI razendsnel gaan en dit niet iets is wat je in je eentje kunt doen. We lopen voor op onze concurrenten. Om die voorsprong op langere termijn te behouden, zijn onze AI-specialisten onmisbaar.

Welke trends en ontwikkelingen vallen jou op?

Elk jaar leggen we het gedrag van consumenten onder de loep en brengen we de belangrijkste wereldwijde consumententrends samen in de nieuwste editie van ons Accenture Life Trends raport. Deze trends bieden inzicht in het gedrag van klanten. Ze helpen merken om zich aan te passen, relevant te blijven en groei te stimuleren.

Generatieve AI heeft een grote culturele impact. Internet verschuift van informatief naar intelligent. En de gebruikservaring van transactioneel naar persoonlijk. Dit heeft een dubbel voordeel: klanten worden beter begrepen dan ooit tevoren, terwijl merken dit begrip kunnen benutten om zeer relevante producten, diensten en ervaringen te ontwikkelen.

De creatieve kwaliteit van AI zal alleen maar verbeteren. We hebben allemaal wel eens geëxperimenteerd met nu nog eenvoudige AI-beeldgeneratietools zoals Midjourney, deze programma's hebben slechts het topje van de ijsberg laten zien van wat mogelijk is. Het gaat nu al op een razend tempo verder dan alleen tekst of beelden; het combineert alles voor rijkere content. De invloed hiervan op merken is groot. Het zet nieuwe normen voor hoe merken communiceren, met een grotere impact dan eerdere digitale ontwikkelingen. Gebruikersverwachtingen zullen snel veranderen door de integratie van AI in dagelijkse interacties.

Er is en komt zoveel content beschikbaar dat consumenten beginnen af te haken door de vaak lage kwaliteit. Hierdoor is het voor merken een grotere uitdaging geworden om op te vallen met kwalitatief hoogwaardig aanbod. Juist nu is het zo ongelooflijk belangrijk om je te onderscheiden van de concurrentie. Merken zouden de kracht van creativiteit opnieuw moeten waarderen en omarmen. Dit houdt in dat creatieven voldoende budget, tijd en kansen krijgen. Ook is het belangrijk dat zij de mogelijkheid krijgen om te ontdekken hoe ze technologie optimaal kunnen inzetten voor creatief topwerk.

www.accenturesong.com

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Maud Burgers weer meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

05-12-2025 | 13:47:00
Manager externe communicatie & woordvoerder Albert Heijn, Etos, Gall & Gall staat voor het derde jaar op 1 in de PR100

Victor Knaap meest invloedrijk in digitale bureauwereld

05-12-2025 | 12:16:00
Mede-oprichter en CEO Monks EMEA staat voor tweede jaar op 1 in de DigitalAgency100

Maiko Valentijn meest invloedrijk in mediabureauwereld

05-12-2025 | 08:22:00
Maiko Valentijn (WPP Media) staat voor het vijfde jaar op nummer 1 in de MediaAgency100, de lijst van de invloedrijkste mensen in de mediabureauwereld.

Dave Frauenfelder: Een ode aan de duizenden anderen

04-12-2025 | 18:00:00
Daarom vanavond; geen ode aan de Top 100 of 250. Maar aan de duizenden anderen

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek

Monica Geuze opnieuw meest invloedrijke influencer van Nederland

04-12-2025 | 13:55:00
Monica Geuze mag zich voor het derde jaar op rij de meest invloedrijke influencer in Nederland noemen

Arjen Lubach opnieuw meest invloedrijk in de Nederlandse media

04-12-2025 | 13:46:00
Nadat John de Mol negen jaar achter elkaar op nummer 1 stond in de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, staat zijn opvolger Arjen Lubach alweer voor het vijfde jaar op rij bovenaan

Ruud Verheijen verlaat Wavemaker en WPP Media

25-11-2025 | 22:46:00
Ruud Verheijen heeft aangekondigd na 15 jaar WPP Media en Wavemaker te verlaten. In februari 2024 werd hij nog benoemd tot CEO van Wavemaker

Els Dijkhuizen verlaat Heineken

06-11-2025 | 19:09:00
De huidige nummer 1 van de Marketing250, de lijst van de meest invloedrijke marketeers in Nederland, werkte de afgelopen 17 jaar voor Heineken

M100 Event 2025 | Tickets

17-10-2025 | 15:09:00

Media250 2026 | De Genomineerden

15-10-2025 | 09:12:00
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem

Draag mensen voor voor de M100 2027 lijsten

14-10-2025 | 09:12:00
Wie staat waar in de Media250, de Marketing250 of in een van de andere lijsten?

CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden

13-10-2025 | 19:30:00
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

PR100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 23:08:00
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.