[Interview] Lodewijk van der Peet (BrandBase): Brands merken dat reward-campagnes werken

Lodewijk van der Peet vormt sinds juni 2020 de ene helft van de directie van BrandBase. Het bureau was tot voor kort vooral bekend als activatiebureau. De lockdown noopte het bedrijf tot een nieuwe koers, het moment dat hij instapte.

“Door de lockdown kwam het bedrijf in zwaar weer. Er bestaan een hoop activatiebureaus en BrandBase is er goed in, zo was de overweging van de eigenaar. Maar het bedrijf is ook heel goed in premium promoties, dus waarom zouden ze zich er niet in gaan specialiseren? Vanaf dat moment mocht ik gaan meedoen. In de herfst van mijn carrière iets heel nieuws, voor mij buitengewoon interessant. Het is een heel interessante wereld. Een kleine luis in de pels die de strijd aangaat met grote partijen, met hele creatieve campagnes die klanten belonen. Belonen werkt beter dan straffen, en met een reward-campagne beloon je mensen voor hun gedrag. Merken merken dat dat werkt.”

Lodewijk vertelt verder over het vergroten van omzet via campagnes, dingen voor het eerst doen, campagnes in de retail en meer.

Kijk dit interview hier:

  

www.brand-base.com
www.zigt.nl
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.