
[Interview] Gerrit Nagel (All Response Media): groei van connected tv gaat door in 2025
Gerrit Nagel is sinds april 2016 General Manager van het customer acquisition mediabureau All Response Media in Nederland. We spreken hem over zijn bureau, verwachtingen voor 2025, AI, connected tv en meer.
Wat moet ik me voorstellen bij een customer acquisition mediabureau?
Eigenlijk gewoon een fullservice mediabureau, maar dan wel eentje met de focus op performance. Of anders gezegd: customer acquisition, want wij geloven er heilig in dat je je merk en je business bouwt door eerst klanten te werven. Dat doen we al sinds 1995 in het Verenigd Koninkrijk en sinds 2016 voor de Nederlandse, of liever gezegd, (continentaal) Europese markt.
Hoe is All Response Media het beste te omschrijven?
All Response Media is in Europa het toonaangevende bureau als het gaat om customer aquisition mediaplanning en buying met klanten actief in een groot aantal marktsectoren en een groeiende wereldwijde klantenportfolio. We bouwen bedrijven en merken op door efficiënt, innovatief en snel waardevolle klanten te verwerven. Wij werken aan het verbeteren van KPI’s voor onze opdrachtgevers en dat doen we met ruim 150 getalenteerde professionals vanuit onze kantoren in Londen, Leeds en Amsterdam. Daarnaast zijn we wereldwijd vertegenwoordigd door middel van het Edge Performance Network met preferred partners in de US en Asia Pacific.
Op welke klanten richten jullie je?
Wij richten ons vooral op klanten die willen weten wat hun media daadwerkelijk doen, of het nu gaat om verkopen of zachtere brand metrics. De rode draad is dat we de klant vertellen hoe zijn campagne presteert en wat gedaan kan worden om deze te verbeteren. En dat doen we met de meest geavanceerde, zelf ontwikkelde tools, die haarfijn het effect laten zien van de investeringen van onze opdrachtgevers, die wij op onze beurt weer gebruiken voor een verdere optimalisatie van die investering. Meestal zijn dit adverteerders die actief zijn in e-commerce, retail en fondsenwerving, maar niet uitsluitend.
Wat zijn recente cases waar je trots op bent?
Alhoewel we zien dat de goede doelen in Nederland het in het algemeen zwaar hebben, doordat mensen nu eenmaal langer nadenken over hun gift, zagen we vorig jaar onze klant Amref juist hele goede resultaten behalen met hun DRTV (direct response-tv) campagne op de Nederlandse tv.
Door middel van een in the face-creatie en onze uitgekiende mediaplanning en inkoop, werden namelijk hele goede resultaten behaald. Datzelfde gold ook voor Save the Children in Noorwegen, waarvoor we al vele jaren actief zijn, die met een donatiemethodiek, die je zou kunnen vergelijken met Tikkie hier in Nederland, een veel hogere response scoorde dan voorheen.
Werken jullie nationaal of juist international?
Het Amsterdamse kantoor fungeert als hub voor de rest van Europa, dus alles wat buiten het Verenigd Koninkrijk valt, wordt door ons geserviced. Maar als een klant naast het Verenigd Koninkrijk ook in andere landen aanwezig is, of dergelijke aspiraties heeft zoals Snapfish of XTB bijvoorbeeld, dan doen wij ook de Britse markt vanuit Amsterdam. Inmiddels zijn we in veel landen actief met naast de Benelux, opdrachtgevers in Scandinavië, Italië, Duitsland, Spanje en Polen om maar een paar te noemen.
Wat verwacht je van 2025?
We verwachten dat in 2025 de groei van connected tv zal voortzetten, en daarom is het buitengewoon belangrijk om te kunnen meten hoe dit de campagneprestaties beïnvloedt. We werken aan oplossingen met third party-data voor paneling teneinde de impact van connected tv echt te begrijpen. Als onderdeel hiervan verwachten we ook dat crossmediale meting een hot topic blijft en onze datawetenschappers zullen hun zoektocht naar de balans tussen validiteit en urgentie voortzetten om onze klanten de output te geven die ze nodig hebben.
Wat betekent AI in jouw werk en wat verwacht je het komend jaar van AI?
AI is zeker in ons vakgebied al niet meer weg te denken, maar vooral om repetitieve en tijdrovende taken die doorgaans veel manuren vereisen te automatiseren en daardoor tijd vrij te kunnen maken voor de creatieve en strategische aspecten in ons vakgebied. Het gebruik van AI voor het analyseren van data, het genereren van inzichten, of het optimaliseren van processen is een goede manier om tijd en middelen efficiënter in te zetten. En noem mij gerust een idealist maar ik geloof nog steeds dat de menselijke geest het wint van AI.
Het gebruik van AI moet dus niet als een vervanging van menselijke creativiteit en intuïtie worden gezien, maar als een hulpmiddel dat helpt om sneller, slimmer en met meer precisie te werken, zodat mensen zich kunnen richten op het strategische en creatieve werk dat moeilijk te automatiseren is.
Jullie zijn (voor 57 procent) onderdeel van het sinds kort in Amsterdam beursgenoteerde Havas. Wat voor kruisbestuiving hebben jullie met Havas?
Niet heel veel eerlijk gezegd, behalve dat we in hetzelfde pand aan de Houthavens zitten en in die hoedanigheid gezamenlijk een hele goede lunch gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, natuurlijk is er wel goed contact over van alles en nog wat maar onze werkterreinen, zowel qua regio als type klanten, ligt zodanig uiteen dat er (nog) maar heel beperkt samen wordt opgetrokken in business.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead
[Vacatures] Kinesso zoekt een Insights and Effectiveness Consultant
Piet Hein Smit krijgt 350.000 euro van Candid na conflict over overname XXS
Hearts & Science wordt mediabureau van Yazen in Nederland
Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?
Gepubliceerd door: David de Jong