Mediatic neemt IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over

Pr- en contentmarketingbureau Mediatic neemt het merk en de klantenportefeuille van IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over. DNA\LTB-oprichter Dimphy van Heusden en Mediatic-eigenaar Dennis Mensink werken al jaren met veel enthousiasme en liefde voor het vak samen.

Met de expertise van DNA\LTB breidt Mediatic haar dienstverlening verder uit. Dennis Mensink: “We leren van elkaar en versterken elkaars kennis, ervaring en disciplines, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

Synergie

Dimphy en Dennis kwamen zes jaar geleden met elkaar in contact. Tot een fusie of overname kwam het toen nog niet, maar de twee bureaus werkten wel nauw samen.

Dimphy van Heusden: “Op dat moment stond ik op een kruispunt: ga ik zelf verder, wil ik het bureau verkopen of zoek ik er een partner bij? Dennis en ik zijn toen via een bemiddelaar met elkaar in contact gekomen. DNA\LTB had toen nog geen copywriters in dienst en PR deden wij eigenlijk ook niet. We pasten daarom heel goed bij elkaar. Mediatic verzorgde de content en DNA\LTB ondersteunde Mediatic op het gebied van marketing. Die samenwerking was top, want de kwaliteit ging met grote stappen vooruit. Daarnaast was het heel fijn om met Dennis te sparren. Als je onderneemt, en je doet dat alleen, is het fijn om een klankbord te hebben.”

Al die tijd zag Dennis veel potentie in DNA\LTB en kondigt nu met grote vreugde aan dat het merk en de klantenportefeuille, met daarin bedrijven als Oracle, Transfer Solutions, DWG, Skills Meducation en Equinix, onder de vleugels van Mediatic komen. Het label DNA\LTB blijft voorlopig bestaan.

Bedrijfscultuur

De klanten van DNA\LTB die nu onder Mediatic vallen, zullen geen cultuurshock ervaren. Beide bureaus hebben een no-nonsensecultuur waarbij kwaliteit voorop staat. Het gaat niet om de goedkoopste, maar de beste zijn. Ook hebben ze allebei een liefde voor inhoudelijke content en campagnes, gebaseerd op data en onderzoek.

Dennis Mensink: “DNA\LTB heeft mooie en interessante opdrachtgevers die aansluiten bij onze missie: vooruitstrevende bedrijven de aandacht en autoriteit geven die zij verdienen. Bovendien deinzen we nooit terug voor diepgaande onderwerpen, zoals een technisch-inhoudelijk stuk. Ook vanuit Mediatic bedienen we al jaren technische partijen.”

Een bredere blik op contentmarketing

De overname zorgt ook voor een nog bredere blik op contentmarketing, een voordeel voor zowel de klanten van Mediatic als die van DNA\LTB. Dimphy beschikt over veel kennis van en ervaring met diepgaande marketing automation. Zo is DNA\LTB als HubSpot Partner een expert in het bedienen van klanten met dit platform. Mediatic biedt weer PR-kennis voor de klanten van DNA\LTB.

Dimphy van Heusden: “Ik bood eigenlijk nooit pr aan. De expertise van Mediatic op dit vlak is dan ook een aanvullende propositie vanuit DNA\LTB gezien. Daarnaast richt Mediatic zich ook meer op de purpose of zachte kant van bedrijven: waarom bestaan zij en waarom is dat goed voor de wereld? Dat kunnen we nu ook meer benadrukken bij de klanten van DNA\LTB. Dat gaat in de toekomst bijvoorbeeld ook helpen bij het aantrekken van personeel. Potentiële medewerkers zijn steeds meer op zoek naar zingeving en bijdragen aan mens en milieu. De IT-sector is een markt waarin het nu lastig is om mensen te werven, dergelijke elementen komen deze bedrijven ten goede. Samen bouwen we dus de gehele dienstverlening verder uit, maar zorgen we ook voor weer een nieuwe frisse blik.”

Dennis Mensink: “We leren van elkaar en versterken elkaars kennis, ervaring en disciplines zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

www.mediatic.eu

dna-ltb.com

Lees ook:

ITvitae start opleiding tot Software Engineer in Eindhoven

05-08-2025 | 08:45:30
De opleiding is speciaal ontwikkeld voor jongeren met hoogfunctionerend autisme die zijn uitgevallen in het reguliere onderwijs.

Eén op vier Nederlanders houdt geld gescheiden in relatie

07-07-2025 | 11:34:00
Uit onderzoek van bunq blijkt dat 26 procent van de Nederlanders met een vaste partner hun financiën grotendeels gescheiden houdt.

Michiel Verstraten: Elke dag posten maakt het verschil

04-07-2025 | 12:12:00
Michiel Verstraten, oprichter en eigenaar van YouLynq.me, legt uit hoe personal branding werkt in de praktijk

Clever Strategy behaalt als eerste Inner Smile Certificering

23-06-2025 | 10:17:00
Met deze stap wil het bureau uit Rotterdam laten zien dat levens- en werkgeluk geen HR-project is, maar de basis voor duurzame groei.

eFaktura.nl lanceert BUKKI voor anderstalige ondernemers

16-06-2025 | 11:54:00
eFaktura.nl heeft BUKKI gelanceerd, een digitaal opdrachtenplatform voor anderstalige ondernemers in de bouw-, installatie- en transportsector.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.