Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt

Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling. Ze is daarmee veruit de snelste groeier in de categorie. De groei van 2018 op 2019 wordt geraamd op 12 procent.

Initiative neemt qua volume de derde positie in de markt in. Opvallend is dat de nummer een en twee respectievelijk een daling laten zien in groei, of een minimale groei.

Léonie Koning, CEO van Initiative: “We hebben momentum: ons team laat zien dat de juiste mix van klantfocus, mensen, product en de wil om te winnen ook echt resultaat boekt. Daar ben ik trots op. Het is een ook een compliment aan Cultural Velocity – de wereldwijde aanpak die ons in Nederland dit momentum geeft. We horen dat in andere markten deze manier van werken ook aanslaat, Recma gaf in een eerdere publicatie aan dat Initiative wereldwijd het snelstgroeiende bureau in de markt is”.

Lars Vink, managing partner: “De erkenning van de markt is fijn, maar waar ik vooral trots op ben is wat het met het team doet. De grootste zijn is nooit een doel, de beste wel. En dat zie je in dit soort cijfers terug. Het is en blijft mensenwerk, zij maken het verschil”.

www.initiative.nl
www.recma.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.