InHolland en Future Facts lanceren minor Artificial Intelligence in Business

Dit voorjaar is de minor Artificial Intelligence in Business bij InHolland van start gegaan. Deze minor is het antwoord op de stijgende marktbehoefte naar afstudeerders Business & Informatie Management met kennis en ervaring op het gebied van data en technologie.

De minor is speciaal voor InHolland ontwikkeld in samenwerking met Future Facts, die sinds de oprichting in 2016 de AI-partner is voor grote top drie spelers in de markt zoals PostNL, ANWB en KLM. De kennis en expertise die hierdoor worden toegevoegd, inclusief best practices uit de praktijk, zorgen voor een gevarieerd en afwisselend programma.

Artificial Intelligence (AI), zowel voor overheden als het bedrijfsleven

Er zijn legio toepassingen die reeds gebruik maken van een vorm van AI. Voor commerciële organisaties is het van groot belang om niet achter te blijven ten opzichte van de concurrentie. De uitwerking kan liggen in het efficiënter inrichten en verbeteren van bestaande processen (denk aan het verlagen van retourzendingen bij retailers), het kunnen maken van realistische scenario’s om beleid op te maken (denk aan de impact van corona op bestaande dienstverlening) of op basis van Data Insights te werken aan innovatieve, nieuwe producten of diensten. Ook zien we AI-toepassingen steeds vaker toegepast worden aan mediabureau zijde. Voor autoriteiten is het een middel om bijvoorbeeld criminaliteit te bestrijden. Dit zijn maar enkele voorbeelden van toepassingen.

Het geleerde direct in de praktijk brengen

Onderdeel van deze minor is een bezoek aan het hoofdkantoor van Future Facts, alwaar ze in een rollenspel een interview houden met een gefingeerd directielid van een organisatie met een bedrijfsvraagstuk. Deze uitkomsten, die worden aangevuld met een synthetische dataset, dienen de studenten om te zetten in een stappenplan. Deze case herbergt verschillende leerelementen: zo leren ze werken in teams en taken te verdelen, maar ook data te analyseren, te interpreteren en te vertalen naar een onderbouwd advies

Adil Bohoudi, oprichter Future Facts: "De ontwikkelingen binnen Artificial Intelligence volgen zich razendsnel op. Wij zien het als onze missie om ieder bedrijf in staat te stellen duurzaam impact te maken met AI. Dit doen wij door het delen van onze AI-expertise en het bieden van executiekracht om de verandering naar een data gedreven organisatie daadwerkelijk te maken. Het in een vroeg stadium betrekken van de volgende generatie zien wij als een belangrijk onderdeel hiervan."

www.futurefacts.nl

www.inholland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.