In memoriam Jelle Kolleman

In de nacht van donderdag 6 oktober is voor de kust van Formentera Jelle Kolleman verongelukt.

Net als zovelen in onze industrie zijn wij geschokt door zijn overlijden.

Jelle is iemand die we de afgelopen jaren minder vaak tegenkwamen maar die we toch goed kenden. Wij denken dat veel mensen dat hadden: bij het eerste contact voelde je meteen verbinding met de creatieve ondernemer die zijn optimistische blik koppelde aan een bron van energie waar geen eind aan kwam.

We zijn stadsgenoten en leerden elkaar kennen tijdens de Haarlemse Communicatie Borrel, de voorloper van Nederlands MediaNetwerk, onlangs gefuseerd met Marketing Report.

De Haarlemse Communicatie Borrel had één activeit: het samenbrengen van communicatieprofessionals in café Het Wachtlokaal. Jelle was daar een meer dan graag geziene gast.

Jelle was spreker op het Cross Media Congres, toen wij dat nog organiseerden in het Compagnietheater aan de Kloveniersburgwal in Amsterdam. Hij deed een wervelende presentatie waarin hij in het kwartier dat hij had 200 (!) dia's voorbij liet komen - iedere paar seconden 1 - terwijl hij op weergaloze wijze de complete geschiedenis van communicatie behandelde, vanaf het begin tot aan dat moment.

In oktober 2018 deden wij een interview met Jelle voor Nederlands MediaNetwerk TV. Dat interview staat hier:

Met MADE.FOR.DIGITAL was hij sponsor van de Media Rally: "Ik rij denk ik lekker in mijn open Audi, als het weer het toelaat. Ik rij al een jaar of tien cabrio, en vrijwel altijd open. Als ik niemand met paraplu’s zie lopen, gaat het dak open!"

De Media Rally was iedere keer een dag vol plezier en de aanwezigheid van Jelle was een feest voor iedereen. De volgende Media Rally zullen we aan hem opdragen.

We gaan je missen, Jelle.

Bas Vlugt | Peter Wybenga

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.