IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency

IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Het creatief bureau won een pitch die werd begeleid door Fred Moolhuijsen van Brand & Business Architects, expert in pitch consultancy. Met de keuze voor DDB Unlimited komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life.

DDB Unlimited kwam zowel op strategisch als creatief niveau sterk naar voren. Er wordt nu hard gewerkt aan de uitwerking van de nieuwe merkpositioneringsstrategie om de positie van IKEA als marktleider en betekenisvol merk in Nederland blijvend te versterken. IKEA wil in deze tijden - waarin veel verandert en concurrentie toeneemt - relevant blijven voor zoveel mogelijk mensen. De nieuwe merkpositionering wordt uitgerold naar alle kanalen en het eerste werk is zichtbaar vanaf september 2022. Om meer inzicht in de markt te krijgen, werkte IKEA samen met MARE, specialist in futureproof kwalitatief onderzoek.

Tachtig jaar geschiedenis

Iris Midavaine, Country Communication Manager bij IKEA Nederland: “We mogen ons na bijna tachtig jaar nog altijd rekenen tot een van de sterkste merken ter wereld, en we bouwen op een rijke historie en een sterk fundament. Met de vele uitdagingen anno 2022 zijn we relevanter dan ooit: een fijn thuis is zo ontzettend belangrijk, en wij proberen deze plek - en daarmee het dagelijks leven - voor zoveel mogelijk mensen makkelijker, beter, betaalbaarder en duurzamer te maken.”

Dick van der Lecq, CEO van DDB Unlimited: "IKEA is een supersterk iconisch merk en met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen gaat het een nieuwe fase in. We zijn heel trots om hier deel van uit te mogen maken."

www.ikea.nl

www.ddbunlimited.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.