Gouden Film voor De Grote Sinterklaasfilm

De Grote Sinterklaasfilm: Gespuis in de Speelgoedkluis heeft 100.000 bioscoopbezoekers getrokken. De familiefilm heeft hiermee de Gouden Film-status behaald. Het is de derde Gouden Film in de reeks van vier uitgebrachte De Grote Sinterklaas-films.

Richard Groenendijk werd voor de aanvang van zijn theatervoorstelling verrast met de komst van tegenspeler Jan Versteegh en regisseur Lucio Messercola, die hem de Gouden Film overhandigden. Het is de elfde Gouden Film Award die dit jaar is uitgereikt aan een Nederlandse film. De Gouden Film Award is een initiatief van het Nederlands Film Festival en wordt ondersteund door het Nederlands Filmfonds en het Abraham Tuschinski Fonds.

Over de film

In de muzikale familiefilm De Grote Sinterklaasfilm: Gespuis in de Speelgoedkluis wordt Hugo Hogepief ontvoerd door twee gemeneriken. Alleen Hugo heeft met zijn sleutelring toegang tot de kluis waar alle cadeautjes voor pakjesavond liggen. Een grote ramp dreigt, want zonder sleutelring kan de kluis van Sinterklaas niet geopend worden. Gelukkig schieten alle Pieten, Party Piet Pablo, Marco Marsepein, Bennie Taaitaai, Kim Kado, Paco Post, Willem Wortel en het nieuwste pietje Chico Choco, te hulp. Zal het hen lukken om Hugo Hogepief op tijd terug te vinden en pakjesavond te redden?

Just Entertainment brengt de film uit in 125 bioscopen.

www.grotesinterklaasfilm.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:08
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.