Gardeners aan de slag als impactpartner van Dopper

Het Nederlandse Dopper kiest voor Gardeners als pr-partner. De bedoeling is de zichtbaarheid voor Doppers missie groot te maken: iedereen de mogelijkheid bieden om herbruikbare flessen te kiezen in plaats van plastic wegwerpwaterflesjes. Met creatieve bewustwordingscampagnes en activaties gaat Gardeners helpen om die missie minstens zo bekend maken als het iconische ontwerp van de Dopper-fles zelf.

Dopper is in 2009 ontstaan nadat oprichter Merijn Everaarts een documentaire zag over de plasticsoep en zich afvroeg: waarom zou je flessenwater kopen als er uitstekend water rechtstreeks uit de kraan komt? Al bijna 13 jaar strijdt de sociale onderneming tegen plasticvervuiling met bewustwordingscampagnes, educatiematerialen én een duurzaam herbruikbare flessenassortiment.

Maira Evers, managing director van Gardeners: “Dopper staat bekend om het iconische ontwerp van het flessenassortiment, maar dat was slechts het begin. Er is zoveel te vertellen over de duurzame missie, motivatie en ambities van het bedrijf, daar gaan we het komende jaar middels creatieve pr en activaties onze tanden inzetten. Het is een missie waar wij zelf 100 procent in geloven, vandaar dat Gardeners per direct wegwerpwaterflesjes uit ons kantoor hebben verbannen door ons aan te sluiten bij de Dopper Wave.”



Dopper Wave

Gardeners is trots onderdeel van de Dopper Wave: een internationale beweging die strijdt tegen wegwerpwaterflesjes, om ze weg te houden uit onze oceanen. Bedrijven als de Bijenkorf, bol.com en WWF sloten zich ook al aan. Al ruim 500.000 mensen zijn onderdeel van de Dopper Wave. 

www.dopper.com
www.gardeners.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.