Fresh Bridge: Playbook How to TikTok

TikTok is momenteel hét social kanaal wat het sterkst groeiend is qua gebruikers. Dit creëert bij veel mensen dan ook FOMO. En terecht! Fresh Bridge ontwikkelde een playbook vol tips & tricks.

Het platform TikTok heeft voor een wervelwind gezorgd binnen de wereld van social media. Anders dan de andere platforms ligt de focus binnen TikTok volledig op interesses in plaats van sociale contacten. Naast de verslavende werking van dit algoritme, is dit voor merken de kans om een nieuwe doelgroep te bereiken van personen die al geïnteresseerd zijn in jouw product!

In het Playbook van Fresh Bridge lees je waar voor jouw merk de kansen liggen en hoe TikTok voor jouw merk succesvol kan worden ingezet.

This is how the cookie crumbles

Download het Playbook en ontdek hoe het algoritme van TikTok te werk gaat en hoe jouw video’s hier slim op kunnen inspelen.

Bekijk welke buckets het algoritme voeden en het succes van jouw video bepalen. Daarnaast geven we onze top 9 tips die helpen om zoveel mogelijk views te behalen!

DOWNLOAD HET PLAYBOOK HIER

Tips to make your Toks Tik

De content op TikTok is niet te vergelijken met de overige social content. Het is kort (nog wel), snel en authentiek!

Dit vergt voor veel merken een andere kijk en andere aanpak. De tips uit het Playbook geven je handvatten om hiermee aan de slag te gaan.

Bloeddonoren werven via TikTok

Samen met onze partner Sanquin creëren we wekelijks nieuwe TikToks. Middels authentieke video’s spelen we in op trends en informeren we op een laagdrempelige manier een nieuwe doelgroep over het doneren van bloed.

Wist je dat er inmiddels al de eerste donoren zich hebben aangemeld na het zien van onze TikToks?

Succesvol adverteren op TikTok

Ook zonder een organisch kanaal is het mogelijk om actief te zijn op het platform. Zo zijn we met onze partner Mitsuba al bijna een jaar actief binnen Nederland en Duitsland middels ads.

Voor verschillende campagnes is er expliciete content gecreëerd die de doelgroep binnen TikTok aanspreekt. In het Playbook lees je onze bevindingen en geven we tips om succesvol te adverteren op dit platform.

Samen eens een dansje doen?

Fresh Bridge helpt bij het opzetten van TikTok-strategieën en creëert voor de doelgroep een nieuw kanaal waarop zij kennis kunnen maken met jouw merk. Neem contact met op met Fresh Bridge en ga snel een keer bij ze langs om bij te kletsen of een dansje op te nemen voor jouw TikTok!

Download het volledige playbook over TikTok hier

www.freshbridge.nl

Lees ook:

Roderick Cremers heft Fresh Bridge op

09-07-2025 | 11:15:00
Wat ook niet zo vaak gebeurt, is dat bureaus eenvoudigweg worden opgeheven. Maar dat is wat Roderick Cremers heeft gedaan met Fresh Bridge

VENGEAN ontwikkelt merkactivatie Bakkerij 't Stoepje

10-06-2025 | 17:09:31
Bakkerij ’t Stoepje versterkt haar merkpositie op Nederlandse markten met een reeks campagnes gebaseerd op een centraal communicatieconcept.

[Content Marketing Awards 2024] Fresh Bridge: Op zoek naar de snelste!

04-10-2024 | 08:00:00
Snelheid zit in onze (glas)vezels, en met "Op zoek naar de snelste" laat DELTA zien dat het elke vorm van snelheid omarmt.

[Whitepaper] Fresh Bridge: Playbook Generatie Alpha

10-07-2024 | 10:45:00
Om de trends van morgen te ontdekken, zullen we moeten kijken naar de jongste doelgroep: Generatie Alpha

The Fresh Social Update #4: Non-skippable ads op Insta, TikTok Search, Whee en pins delen

02-07-2024 | 14:14:00
Binnen de Fresh Social Update worden maandelijks 4 á 5 features gedeeld, die gelanceerd zijn of welke voorzichtig getest worden

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.