Fitzroy en Circus Family creëren Interrail SoundTracks

Voor hun 50-jarig jubileum lanceert Interrail SoundTracks: een realtime, adaptieve audio-ervaring die reageert op de locatie, het tijdstip, het landschap en het weer van de reiziger. Zo creëren ze een unieke, voortdurend veranderende soundtrack voor elke individuele reiziger op Interrail’s Europese spoorwegnetwerk.


Fitzroy, het creatieve bureau van Interrail: "Een van de beste dingen van treinreizen is gewoon gaan zitten en kijken naar de prachtige landschappen die langzaam voorbij komen glijden. We dachten, hoe geweldig zou het zijn om een real-time gegenereerde soundtrack te hebben die mee verandert met je reis. Dag wordt nacht, de track verandert. Platteland maakt plaats voor bergen, de track verandert. Het begint te regenen, het uitzicht vanuit je raam verandert, dus daar speelt de muziek op in. Alles in real-time, voor elke Interrail reiziger op het totale netwerk."

Om dit project te realiseren, werkte Interrail samen met creatief bureau Fitzroy en interactieve installatie ontwerpers Circus Family. Circus Family: "Het enige wat we van een gebruiker nodig hebben, is hun GPS-locatie, die krijgen we anoniem. Vanuit daar kunnen we alle informatie destilleren die we nodig hebben om de experience aan te sturen. Wat we hebben gedaan, is de kaart van Europa painten, zodat de software weet of we ons in een grote stad bevinden, of op het platteland, aan de kust of in de bergen."

Kavita Kooijman, brand manager bij Interrail: "We zijn erg blij dat we Interrail-reizigers een nog mooiere en gedenkwaardigere reis kunnen bieden dan ooit tevoren met SoundTracks. We vieren het 50-jarig jubileum van de Interrail pas het hele jaar door, en wilden deze zomer onze reizigers iets unieks aanbieden om te vieren hoe prachtig het is om vanuit de trein Europa te ontdekken.

De SoundTracks experience is nu live op www.interrail.eu.

www.fitzroy.nl

www.circusfamily.com

www.interrail.eu


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.