Fightclub ontwikkelt campagne Paturain Naturel

Fightclub Breda ontwikkelde de introductiecampagne voor Paturain Naturel, met in de hoofdrol een tv-commercial met de vertrouwde, luchtige humor. 

Amélie Cadroas, Senior Brand Manager Savencia: "De categorie van verse, naturel roomkaas is nog steeds groeiende in Nederland. Als wij echter naar het aanbod kijken dan zien we producten die wat ons betreft niet puur genoeg zijn. Er zitten ingrediënten in die er eigenlijk niet in hoeven te zitten. Daarom introduceren we Paturain Naturel. Het bevat alleen verse room, melk en een snufje zout. En die pure eenvoud herken je in de smaak, die smeuïg en fris is als geen ander product op de markt. In een tijd dat consumenten zich steeds bewuster worden van de kwaliteit van hun voeding, en steeds vaker de ingrediënten achterop verpakkingen lezen, denken we dat we met Paturain Naturel een ijzersterke toevoeging aan het koelschap introduceren."

Richard Hol, Creative Director Fightclub: "Als Nederlander smeer je de standaard witte roomkaas vaak als basis voor iets anders op je brood of cracker; erbovenop stapel je andere ingrediënten om het lekker te maken, zoals zalm, avocado of tomaatjes. Maar nieuwe Paturain Naturel smaakt in al zijn pure eenvoud zo heerlijk fris, daar hoef je helemaal niets op te stapelen. Dit insight was de basis van de creatieve strategie die we hebben ontwikkeld. Het creatieve concept heeft daar vervolgens de herkenbare humor van Paturain aan toegevoegd, met een gezin waarvan de vader een iets te overijverige bagagestapelaar is. Bovendien maakt de film duidelijk dat Paturain Naturel niet voor het borrelplankje is maar voor de lunch. We hebben de film geschoten met Colin Huijser, een regisseur die als geen ander weet hoe je de humor in een script tot leven kunt wekken. Tijdens de introductieperiode wordt de tv-campagne aangevuld met in-store communicatie, zoals wobblers, koelkastvlaggen en narrow casting."

Credits:

Merk: Paturain | Klant: Savencia Fromage & Dairy Benelux | Marketing Director: Alice Hellawell | Senior Brand Manager: Amélie Cadroas | Junior Brand Manager: Lucie Masse | Creative Agency: Fightclub | Creative Director: Richard Hol | Copywriter: Pieter van den Heuvel | Art Director: Cas Hamers | Merkstrateeg: Lisa Knapen | Producer: Jelle Smidt | Client Service Director: Lesley Bosch | Project Manager: Doreen Lammerse-Bonté | Productiemaatschappij: Nosh Foodfilms | Regisseur: Colin Huijser | Senior Producer: Sandra Verbaas

www.fightclub.nl

www.savencia-fromagedairy.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Cees Faes: Gemberthee

09-05-2025 | 13:41:00
We leven in een wereld waarin je drankje niet zomaar een drankje is, maar een persoonlijkheidsverklaring.

Fightclub ontwikkelt hemelse BBQ-inhaker voor Kamado Joe

09-05-2025 | 07:27:00
Fightclub ontwikkelt hemelse BBQ inhaker voor Kamado Joe. Binnen vijf minuten na de witte rook live op 350 digitale schermen én in hartje Londen

Pim Smeets versterkt creatief team Fightclub in Breda

17-04-2025 | 10:30:00
Pim Smeets werkte eerder bij Natwerk en neemt zijn ervaring en portfolio mee naar zijn rol bij het bureau.

Hoe Trump de midlifecrisis behoorlijk in de wielen rijdt

13-04-2025 | 21:48:00
[Column] Cees Faes (Fightclub): Een oranje President met een voorliefde voor importheffingen, Twittertirades en caps met slogans

Cees Faes: Go Ahead, Make My Day

09-04-2025 | 13:30:00
Er zijn van die zinnen die je gewoon een keer wilt gebruiken in een serieuze vergadering. “Go ahead, make my day” is er zo eentje.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.