Esprix gaat ook langlopende campagnes bekronen

De Esprix Awards bekronen al jaren creatieve concepten die in het afgelopen kalenderjaar jaloersmakend effectief zijn geweest. Creativiteit en effectiviteit tellen allebei even zwaar. Dat blijft zo, maar er viel nog wel wat te verbeteren. Daarom komt er ook een award voor langlopende campagnes.

Edward van de Ridder, eindjuryvoorzitter: “Campagnes met een langere looptijd dan één jaar kregen binnen onze huidige categorie-indeling niet altijd het podium dat ze verdienen. Ze zijn vaak lastig te vergelijken met het korte termijn succes, terwijl adverteerders gelukkig meer en meer investeren in hun merk voor de langere termijn. Daarom wilden we graag een platform creëren om creatieve ideeën te vieren die consistent, jaar-op-jaar succes boeken.”

Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter van Esprix Awards: “Onze award gaat over creatieve ideeën die jaloersmakend goed werken. En laten we eerlijk zijn: als iets meerdere jaren werkt, is dat nog jaloersmakender. Ik zou daarom marketeers en strategen nu al willen uitnodigen om te kijken of zij een langlopende campagne hebben die creatief echt onderscheidend is én een fantastisch resultaat heeft geboekt. Voorwaarde is dat die campagne in 2022 gelopen heeft, maar daarvoor ook al actief was. En dat die natuurlijk nog niet eerder als geheel door de Esprix bekroond is.”

De Esprix Awards telt na de toevoeging van Long Term in totaal 13 categorieën:

  1. Business for good
  2. Business to business & Employee experience
  3. Business to consumer
  4. Charity & Not for profit
  5. Consumer services
  6. Durables
  7. Fast moving
  8. Long term
  9. Media, Entertainment & Communications
  10. New business concepts
  11. Retail, etail & ecommerce
  12. Sales promotions & activations
  13. Smart budget

Inzenden kan vanaf 2 januari 2023 via www.esprix.nl

www.esprix.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.