Esprix Awards stelt hoofdjury voor

De eerste inzendingen voor de Esprix Awards stromen binnen en de hoofdjury van de dertien categorieën zitten klaar met hun team om alles goed te kunnen beoordelen. Twee jaar geleden werd de categorie New Business Concepts toegevoegd voor innovatieve, creatieve concepten die het hart van de bedrijfsvoering raken. Dit jaar komt er nog een categorie bij: Long Term.

Die is er voor alle langlopende campagnes die bijzonder creatief waren en aantoonbare resultaten hebben behaald. Deze jury wordt aangevoerd door Michiel Rijshouwer, die met zijn Zeeman-campagnes verschillende Esprix Awards én een Grand Esprix op zijn naam heeft staan.

Edward van de Ridder, hoofdjuryvoorzitter en partner bij Alfred: “De Esprix beloont van oudsher creatieve campagnes die in het afgelopen kalenderjaar jaloersmakend effectief zijn gebleken, die echt veel mensen in beweging hebben gebracht. We merkten in de jury’s dat er steeds vaker campagnes tussen zitten die langer dan een jaar lopen. Het is natuurlijk geweldig dat adverteerders weer meer investeren in hun lange termijn merk. Maar het bleek ook lastig binnen de jury, omdat die ‘korte sprintjes’ lastig te vergelijken zijn met de langlopende cases. Vandaar deze nieuwe categorie. Die campagnes met lange adem wilden we graag een eigen podium geven.”

Juryleden

Met de toevoeging van de Long Term Esprix komt het totaal op 13 categorieën, met ieder rond de 10 juryleden en een eigen juryvoorzitter. Die 13 voorzitters vormen samen met Edward van de Ridder de Hoofdjury van de Esprix, die definitief bepaalt welke cases de Gouden, Zilveren en Bronzen Esprixs uitgereikt zullen krijgen.

  1. Business to business & Employee experience - Regina Romeijn (Media.Monks)
  2. Business to consumer - Gerben van Walt Meijer (Samsung)
  3. Business for Good - Nancy Poleon (BrandedU)
  4. Charity & Not-for-profit - Joeri Jansen (Roorda)
  5. Consumer services - Nathalie Nijhuis-Lam (Philips)
  6. Durables. - Friso Ludenhoff (Publicis Groupe)
  7. Fast moving - Susan Houben (SodaStream)
  8. Long Term - Michiel Rijshouwer (Persuade)
  9. Media, Entertainment & Communications - Rindert de Lange (T-Mobile)
  10. New business concepts - Boris Nihom (Dentsu Creative)
  11. Retail, eTail & eCommerce - Richard van de Steeg (UM Nederland)
  12. Sales promotions & Activations - Annette Menheere (Ministerie VWS)
  13. Smart budget - Levi Sars (Fama Volat)

www.esprix.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.