[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Dutch Digital Design stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners.

Een van de partners die al sinds het begin betrokken is bij de Embassy is Stichting Dutch Digital Design. We strikten bestuurslid Suzanne Visser en oprichter van Dutch Digital Design Bert Hagendoorn voor een dubbelinterview. We vroegen naar hun plannen voor in Cannes en naar de sessie van Dutch Digital Design in de Embassy-villa. 

Het volledige bestuur van Dutch Digital Design met van links naar rechts: Suzanne Visser, Alain Dujardin, Bert Hagendoorn, Cintia Taylor, Sebastiaan Scheer en Remco Dongor.

Dutch Digital Design is voor veel mensen in ons vakgebied inmiddels een bekende naam. Voor diegene die het nog niet weten. Kunnen jullie jezelf en Dutch Digital Design introduceren? Wat is de doelstelling van Dutch Digital Design?

Wij zijn Suzanne Visser en Bert Hagendoorn, bestuursleden van Dutch Digital Design. Onze stichting biedt een podium voor het beste digitale design, gemaakt door Nederlandse creatieven en bureaus. Ons doel is om de aantrekkingskracht op potentiële klanten, partners en talent te vergroten, in Nederland en het buitenland, maar we zijn ook een community waar 30 digital design bureaus samenwerken om hun netwerk te versterken, kennis uit te wisselen en ons werk op de kaart te zetten.

Bert was een van de initiatiefnemers van de Embassy in 2015. Waarom zijn jullie nog steeds partner van de Embassy?

Samen met een aantal andere organisaties zijn we inderdaad een van de oorspronkelijke oprichters van de Embassy of Dutch Creativity. Dus ook voor ons geweldig om te zien dat dit alweer de zevende editie is. Deze Nederlandse handelsmissie stelt ons als Nederlanders in staat om onszelf tijdens Cannes Lions op de kaart te zetten: dat redt je nooit alleen. Dat is dan ook de kracht van Nederland: samenwerken met elkaar en met anderen.

Jullie vertegenwoordigen een aantal leidende digitale bureaus en gaan naar een creativiteitsfestival. Hoe belangrijk is creativiteit voor digitale bureaus?

Suzanne: Creativiteit is van onschatbare waarde: het is de drijvende kracht achter ontwerp, innovatie en vooruitgang in en buiten ons vakgebied. Het stelt bureaus en individuele designers in staat om nieuwe ideeën te genereren, grenzen te verleggen en oplossingen te vinden, ook voor complexe maatschappelijke uitdagingen. Met onze stichting geven we dat creatieve werk van Nederlandse makers graag het podium.

Dutch Digital Design is een van de organisatoren van een inhoudelijk programma-onderdeel in de villa. Wat kan je vertellen over jullie sessie in de Embassy-villa?

Suzanne: Woensdag 21 juni hebben we 's middags een sessie van 3 tot 4 over Creativiteit en AI. Een rondetafeldiscussie met onze bureaus en leden van de internationale organisatie Society of Digital Agencies (SoDA). Lisa Klop, Brand Director bij ACE, deelt de case MissJourney. En Ashley Knight, Strategy Director bij Jam3, Pol Hoenderboom, ECD bij DDB Amsterdam / 180 Amsterdam en Philip Boven, Strategy & Innovation Director bij Dentsu Creative Amsterdam delen hun visie op het onderwerp. Het geheel wordt gemodereerd door Antoinette Hoes, Head of Global Strategy Group bij Innocean, Zuid-Korea. Dat wordt dus een super interessante sessie!

Er worden heel veel talks georganiseerd in Cannes. Wat maakt jullie evenement zo bijzonder? Waarom moeten mensen hier juist naartoe?

Bert: Dit event is een must voor iedereen die geïnteresseerd is in digitale creativiteit. De aanwezigheid van onze bureaus en de leden van de SoDA community zorgt voor een mooie kans om inspirerende voorbeelden te zien en inzicht te krijgen in hun benadering van deze ontwikkeling. Daarnaast is het de perfecte gelegenheid om persoonlijk met hen in gesprek te gaan en waardevolle connecties te leggen. 

En aansluitend kunnen we ook nog naar de Oranjeborrel, nietwaar?

Exact. Na afloop is de Oranjeborrel, dus dat sluit mooi aan.

Embassy of Dutch Creativity

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes. Doelstelling is ook dit jaar om Nederlandse creativiteit internationaal te promoten.

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.dutchdigital.design

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.