
Els Dijkhuizen nummer 1 in Marketing250 2025 - meest invloedrijke marketeer in Nederland
Els Dijkhuizen, Marketing Directeur van Heineken Nederland, staat op de eerste plaats van de Marketing250 2025, de lijst met de meest invloedrijke marketeers in Nederland. De Marketing250 2025 werd op 4 december bekendgemaakt tijdens het M100 Event in Spant! in Bussum.
Net als in 2023 werkte Marketing Report dit jaar samen met Fightclub bij het maken van met AI gegenereerde portretten van alle 250 marketeers in de lijst.
Thema dit jaar is The League of Marketing Champions.
Nummer 1 Els Dijkhuizen en nummer 1 van afgelopen jaar Brenda Smith (AS Watson, nu nummer 2) kregen tijdens het M100 Event hun AI portret overhandigd door Richard Hol en Bas Vlugt.
Top 10
In de top-10 van de Marketing250 vooral bekende gezichten maar ook opvallende beweging. David Frauenfelder (KPN) stijgt van plaats 9 naar 3. KPN won in 2024 alles wat er te winnen viel met de Stukje van mij-campage. Vooral door het winnen van een aantal Cannes Lions zette Dave zichzelf op de kaart.
Mariëlle Krouwel (NN Group) blijft maar doorstijgen, dit jaar van 8 naar 6.
Op plaats 8 de hoogste nieuwkomer van het jaar: Bas Verheijen. Met zijn HEMA won hij awards voor Merk van het Jaar bij de SAN én bij de Effie.
Dorkas Koenen (Rabobank), stijgt van 11 naar 10.
Nieuw
Bas Verheijen (HEMA) is de hoogste nieuwe binnenkomer op plaats 8. Hij wordt gevolgd door Joost van den Berg (Dr. Oetker) op plaats 13 en Laura Klaver (Lidl) op plaats 18.
Stijgers
De grootste stijger in de lijst is Ingeborg Ligteringen (AS Watson). Zij gaat van plaats 82 naar 46, een winst van 36 plaatsen. Andere grote stijgers zijn ondermeer Celvin de Bie | (Intertoys, van 72 naar 42) en Brigit Moens (IKEA, van 44 naar 19).
Onderzoek
De Marketing250 is 1 van de 7 M100 lijsten. Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de M100 lijsten wordt uitgevoerd door MediaTest.
Samenwerking Fightclub
Marketing Report heeft dit jaar voor de tweede keer samenwerkt met Fightclub. Het bureau uit Breda heeft ook deze keer weer eindeloos veel tijd en energie gestoken in het maken van AI portretten van alle marketeers in de Marketing250 2025. Marketeers kunnen hun eigen portret bestellen op deze speciale website.
De Marketing250 2025
Heineken AS Watson KPN Nederlandse Loterij Albert Heijn NN Group TUI HEMA Zeeman Rabobank Corendon Odido Dr. Oetker Tony's Chocolonely PepsiCo Coca-Cola Coca-Cola Lidl IKEA Randstad McDonald's Nederlandse Loterij AS Watson Odido EuroParcs Nationale Postcode Loterij New York Pizza Rabobank KPN Jumbo Coolblue Feadship Melkunie Praxis Action Samsung KPN Achmea Samsung Heineken Vivera Intertoys G-Star RAW Albert Heijn Volkswagen AS Watson Heineken Schuberg Philis ALDI Cloetta Centraal Beheer Odido Cloetta VodafoneZiggo Škoda Heineken McDonald's Philips AGU Randstad HEMA Cono Kaasmakers Randstad Odido Gall&Gall Hak Nike HEMA Allianz Direct Coca-Cola DiIle & Kamille Albert Heijn ABN AMRO Perfetti Van Melle Rabobank AS Watson Lenovo De Kuyper Zilveren Kruis BridgeFund Randstad Dr. Oetker Danone HAK Booking.com IKEA Unilever SNS KPN Efteling AkzoNobel L'Oréal Spar Lidl Jumbo Just Eat Takeaway MediaMarkt AkzoNobel Clarins Cloetta AS Watson Randstad Rituals SNS Pon Automotive Bever Van Geloven Zilveren Kruis Action Heineken Hulphond Nederland Randstad Hornbach The Social Hub Joolz Mastercard Geert Friebel | VriendenLoterij McDonald's Just Eat Takeaway Ravensburger Etos Perfetti Van Melle Lotus Cars Nestlé Coca-Cola Van Mossel Automotive Groep Shell Aegon Hunkemöller BrandMR Arla Foods Rabobank BMW Financial Services Verstegen Spices & Sauces Mastercard Van Geloven AS Watson Vrumona Achmea Jacobs Douwe Egberts Red Bull Tikkie Rijksmuseum Naïf Good Care HelloFresh Holland & Barrett Maxxium Lassie Gazelle Swinkels Family Brewers Albert Heijn Dopper a.s.r. KWF Aegon HP Coolblue ANWB Swinkels Family Brewers Porsche Kraft Heinz OMODA Maqqie Nationale Postcode Loterij Triodos Bank KIA L'Oréal ASUS Holland Casino Odido Cloetta Vattenfall NS Vrumona Heineken Basic-Fit Licor 43 Nestlé innocent drinks McDonald's Grolsch Nationale Postcodeloterij VakantieDiscounter Perfetti Van Melle The Flower Farm Nationale Postcode Loterij L'Oréal Beiersdorf Odido Jacobs Douwe Egberts X Louwman Dealer Group BMW Triodos Bank KPN Menzis Unilever Novamedia Peugeot Lidl Knab Heineken Longfonds Yuma HelloFresh VodafoneZiggo Unilever Red Bull de Volksbank DIRK Kraft Heinz Vrumona NS PUMA ON THAT ASS Etos Vitaminstore Louwman & Parqui Polestar Beyond Meat Jacobs Douwe Egberts Unilever Heineken Cloetta Philips Aldi BridgeFund Unilever Anheuser-Busch InBev Domino's Amazon PLUS ASN Bank Corendon Friesland Campina BMW PepsiCo Menzis Bamigo ING Microsoft Pon Automotive NCOI/Scheidegger Vandebron GAMMA Dior Bever Asmodee Hedin Automotive
Marketing Report heeft dit jaar voor de tweede keer samenwerkt met Fightclub. Het bureau uit Breda heeft ook deze keer weer eindeloos veel tijd en energie gestoken in het maken van AI portretten van alle marketeers in de Marketing250 2025. Marketeers kunnen hun eigen portret bestellen op deze speciale website.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Campina High Protein Greek
Jur Baart: AI, een nieuwe jonge collega met heel veel talent
Jur Baart: 25.360 reclamebureaus
Annexum en Fitzroy zetten baksteen centraal
[Vacancy] Fitzroy has a position for Medior Strategist
Gepubliceerd door: Bas Vlugt