Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies en Night of the Nerds bundelen krachten voor talent

De organisaties Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies en Night of the Nerds hebben een Creative Jam georganiseerd voor bijna 100 getalenteerde mbo-, hbo- en wo-studenten, die plaatsvond tijdens de Dutch Design Week bij creatieve opleiding SintLucas in Eindhoven.

Elk jaar trekken Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies en Sint Lucas samen op om dit event te organiseren om talent in contact te brengen met digitale bureaus. Dit jaar voegde Night of the Nerds zich daar als organisatie bij.

Onder begeleiding van diverse digitale bureaus werkten studententeams aan de No Waste challenge van What Design Can Do om digitale oplossingen te ontwikkelen die bijdragen aan een duurzame wereld. De winnende teams komen binnenkort samen met bureaus voor een vervolgsessie.

Digitale oplossingen

De teams kregen begeleiding van professionals van bureaus, zoals Fabrique, Dept, Redkiwi, IN10, Greenberry, Valtech_NL, GRRR, Handpicked agencies en Bitfactory. Moderator van het event was Alain Dujardin (Greenberry).

Winnende concepten

Het winnende team bedacht ToySwap, een digitaal platform om speelgoed mee te ruilen, zodat er niet steeds nieuw speelgoed geproduceerd hoeft te worden en ook minderbedeelde gezinnen er plezier van kunnen hebben. Een ander team bedacht het concept om via het scannen van barcodes in de supermarkt uit te lezen wat de carbon footprint van producten is en alternatieven aan te dragen. Een derde team kwam met het concept om bij grote aankopen gezamenlijk met buren of anderen te doen, zoals bijvoorbeeld een grasmaaier, zodat men minder consumeert en producten vaker gebruikt.

Studenten en bureaus

Nadat de teams hun ideeën hadden gepitcht trok een vakjury zich terug om de winnende teams te bepalen. Deze bestond uit Suzanne Visser (Kaliber Interactive), Jeroen van Erp (Fabrique), Joost van der Hoeven (Adobe Master Trainer) en Dagan Cohen (What Design Can Do). Het winnende team ontving een speciaal Adobe-pakket en een Google Nest Mini. Binnenkort komen de drie beste teams samen in een sessie met verschillende bureaus. De studenten laten daar hun portfolio zien, kunnen vragen stellen over de visie van de bureaus en het werken in het digitale werkveld.

www.dutchdigital.design
www.nightofthenerds.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.