Start-ups Quan, audvice en TRADESNESTwinnen 100 duizend euro tijdens HearstLab pitch-event

Start-ups audvice, Quan en TRADESNEST zijn de grote winnaars van het HearstLab Europe 100k Pitch Day-event dat voor het eerst is georganiseerd in Europa, in Amsterdam. Het event richt zich op bedrijven die geleid worden door vrouwen.

De winnaar krijgen elk 100.000 euro aan groeikapitaal, waarmee ze kunnen groeien en zich ontwikkelen. Ook krijgen zij toegang tot het zakelijke netwerk van Hearst Corporation, met experts op het gebied van onder meer technologie, data, consumentenmedia en fintech. Vooraf was aangekondigd dat er één winnaar zou zijn, maar het werden er drie.

Uit de 150 inzendingen uit Nederland, België, Duitsland en Scandinavië zijn vijf finalisten gekozen. De vakjury bestond uit Eve Burton (Executive Vice President Hearst Corporation & Chairwomen HearstLab), Tamara Obradov (Managing Partner bij investeringsfonds Tablomonto Ventures en medeorganisator van de 100k Pitch Day), Eva de Mol (Managing Partner bij investeringsfonds CapitalT) en Warner Philips (Managing Partner bij investeringsfonds Rubio).

Pitch-event

De finalisten pitchten voor een laatste keer hun propositie voor de vakjury tijdens het event, in aanwezigheid van 80 onderneemsters en 30 investeerders. Hearst Netherlands’ Harper’s Bazaar en Quote en waren ditmaal mediapartner van het jaarlijkse Europese pitch-event, dat werd gepresenteerd door hoofdredacteuren Miluska van ’t Lam en Paul van Riessen.

De winnaars

De audio kennisbank van uw bedrijf die uw medewerkers helpt tijd te vinden om in te werken, getraind en geüpdatet te worden. 

End-to-end platform om welzijn en teamprestaties te verbeteren. 

Een B2B-platform dat de toegang van innovatieve merken tot wereldwijde markten vereenvoudigt.

Investeren in start-ups van vrouwen

Eve Burton: "Een duidelijke genderkloof in financieringsmogelijkheden voor door vrouwen geleide tech startups is te lang blijven bestaan in het venture capital ecosysteem. De missie van HearstLab is om deze ongelijkheden aan te pakken en door vrouwen geleide bedrijven te versterken. We zijn heel blij met het overweldigende respons op dit evenement en de fantastische vrouwen die vandaag deelgenomen en gewonnen hebben.”

Kenan Packman, General Manager, HearstLab Europe: “Het is geweldig om de herlancering van HearstLab in Europa te leiden, te beginnen met het event in Amsterdam. We zijn enorm onder de indruk van de kwaliteit van deze startups en van het aantal kandidaten voor de pitch en kunnen niet wachten om met de winnaars van vandaag te werken. De steun en het enthousiasme die we kregen van de lokale investeringsgemeenschap in Nederland waren uitstekend en we voorzien duidelijk in een financieringsbehoefte voor door vrouwen geleide bedrijven in deze markt."

Marscha Krouwel, CEO Hearst Netherlands: “Ik ben enorm trots dat we dit eerste Europese pitch-event hebben mogen organiseren in Amsterdam. Het aantal aanmeldingen uit Nederland en Europa was overweldigend en de kwaliteit van de startups die zich aanmeldden was hoog. De afgelopen periode is er intensief samengewerkt tussen HearstLab Europe en Hearst Netherlands en haar merken.”

Tamara Obradov: “Investeerders hebben de neiging te wachten op bewezen succes, voordat zij investeren in door vrouwen geleide startups. Vrijwel niemand is echter bereid een kans te wagen in het prille begin. Een gemiste kans. En dat is precies waar dit evenement over gaat: het creëren van een bredere deal flow voor door vrouwen geleide ventures richting de toekomst.”

Foto: Tycho Müller

www.hearst.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.