Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht

Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen.

Green Friday is een initiatief dat in Nederland in 2018 ontstond in navolging van het Franse initiatief en die Dille & Kamille heeft omarmd met de stichting Trees for All. Het idee is dat terwijl consumenten wereldwijd worden aangespoord tot kopen door middel van kortingen en acties, retailers juist extra aandacht vragen voor de natuur.

Om een concreet tegengeluid te laten horen, sluit het bedrijf op vrijdag 25 november 2022 alle winkels én de webwinkels. Op deze dag doen de medewerkers van Dille & Kamille vrijwilligerswerk. Ook de klanten van Dille & Kamille worden geïnspireerd om op Green Friday de natuur een handje te helpen in plaats van te gaan winkelen.

Impact Green Friday

Hans Geels, algemeen directeur van Dille & Kamille: “Het zou fantastisch zijn als mede-retailers hetzelfde doen en ook de deuren gesloten houden. Op deze manier zal de impact van Green Friday, om minder en/of bewust te consumeren, nog groter zijn.”

Dille & Kamille is in 1974 opgericht door Freek Kamerling om met natuurlijke eenvoud een tegenreactie te bieden op de opkomende wegwerpmaatschappij en verkoopt vooral producten voor in huis en in de tuin. Het bedrijf stekt de natuur en duurzaamheid daarbij centraal.

www.treesforall.nl
www.greenfriday.nl
www.dille-kamille.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider

30-10-2025 | 12:34:00
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.