DEPT en Justdiggit bundelen krachten voor een groener Afrika

De aarde afkoelen door Afrika te vergroenen: het is misschien wel dé nature-based solution om de meest schadelijke effecten van klimaatverandering tegen te gaan. Om zoveel mogelijk mensen hiervan bewust te maken, schakelde Justdiggit de hulp in van DEPT. Het resultaat is een digitale strategie die Justdiggits community op continue basis vergroot.

Non-profit Justdiggit inspireert en mobiliseert miljoenen kleinschalige boeren en herders in Afrika om hun eigen land te vergroenen door in samenwerking met lokale gemeenschappen bunds te graven, bomen terug te brengen en graszaadbanken te ontwikkelen.

Bewustwording stimuleren

Om de vergroening van de aarde verder te versnellen is meer bewustwording noodzakelijk. Daarom stelde DEPT een digitale jaarstrategie op die samen met de mediapartners van Justdiggit de community verder uitbreidt en hierdoor bewustwording met betrekking tot nature-based solutions vergroot.

Op basis van waardevolle data vanuit het websiteverkeer en aanvullende segmentaties zijn diverse doelgroepen opgesteld. Zo kan Justdiggit gedurende het jaar precies de juiste doelgroep, op het juiste moment van de juiste informatie voorzien.

Digitale positionering

Wessel van Eeden, Global Communications Directorbij Justdiggit: “DEPT support Justdiggit al jaren belangeloos op het gebied van SEA en ziet en benut kansen met ons Google Grants Pro account. Met deze strategie gaat het partnership een stapje verder: DEPT kent Justdiggit door en door en heeft hiermee een sterk staaltje digitale positionering neergezet. ”

Max Reilman, digital strategist bij DEPT: “De samenwerking met Justdiggit is een bijzondere ervaring. Niet alleen vanwege het belang van de werkzaamheden van Justdiggit voor het welzijn van onze planeet, maar ook vanwege de aard van de samenwerking. Dit is namelijk echt een gezamenlijke inspanning tussen meerdere grote partijen waar wij richting aan mogen geven.”

www.deptagency.com

www.justdiggit.org

Lees ook:

[Interview] Sustainable Success Stories - Havas Lemz en Justdiggit


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.