Dentsu verkoopt domeinnaam Kobalt aan elektrische kartbaan

Dentsu heeft de domeinnaam kobalt.nl verkocht aan een onderneming die een elektrische kartbaan wil gaan exploiteren. De opbrengst van deze verkoop wordt verdubbeld door Dentsu en wordt geschonken aan Fonds Gehandicapten Sport.

Kobalt was – in oude vorm - uniek als mediabureau vanwege de aandeelhoudersconstructie. Het werd in de jaren zeventig opgericht door het toenmalige Vendex en Ahold. Kobalt groeide uit tot een van de grootste mediabureaus van Nederland. In 2014 werd Kobalt geïntegreerd in Dentsu nadat het in 2011 was overgenomen.

Het merk Kobalt is in 2019 geregistreerd bij het Benelux-merkenbureau door Kobalt Digital. Kobalt Digital is een softwarebedrijf voor IT/softwaredoeleinden. De registratie heeft ook betrekking op reclame en publiciteit met betrekking tot software, internet-websites intranet- en extranet applicaties en toepassingen en mobiele applicaties. Het merk Kobalt is in het Beneluxmerkenregister niet te vinden als door Dentsu geregistreerd.

www.dentsu.nl
www.kobalt.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.