Deliveroo voortaan Official Food Delivery Partner van de Eredivisie

Deliveroo is per 1 maart 2020 de Official Food Delivery Partner van de Eredivisie voor het resterende huidige en het komende voetbalseizoen. Deliveroo had eerder partnerovereenkomsten gesloten met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk).

Naast samenwerkingen met ketens als KFC en Burger King, werkt Deliveroo veel met lokale restaurants.Het nationale imago van de Eredivisie past volgens Deliveroo goed bij de ambitie van Deliveroo om naar steeds meer steden in Nederland uit te breiden. Deliveroo wordt, naast onder meer hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.

Als onderdeel van de samenwerking gaat Deliveroo met haar restaurantpartners een speciale selectie aan voetbalgerechten samenstellen. Gerechten die de perfecte match zijn met iedere wedstrijd. Klanten en bezorgers kunnen tickets winnen voor Eredivisie-wedstrijden. De samenwerking zal daarnaast zichtbaar worden op de kleding en tassen van de bezorgers en in de reclamecampagnes van Deliveroo.

Jeroen Schaling, marketingdirecteur Deliveroo Nederland: "We kijken enorm uit naar deze samenwerking met de Eredivisie. Als Official Food Delivery Partner willen we het traditionele bord op schoot-moment net even anders invullen en steken we het in een eigentijds jasje. Zo voorzien we de fans van de voetbalclubs van Nederland van hun favoriete eten tijdens, voor en na de wedstrijd, voor ieder wat wils en bezorgd tot aan de deur."

Jasper Hunting, Director Brand Partnerships van de Eredivisie: "De samenwerking met Deliveroo als Official Food Delivery Partner past perfect bij de Eredivisie. Samen Eredivisie kijken gaat immers vaak gepaard met het genieten van een lekkere maaltijd. Deliveroo bezorgt deze aan de deur en maakt het fans zo gemakkelijk om niets van hun favoriete wedstrijd te missen."

www.deliveroo.com
www.eredivisie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Account & Success Manager

15-09-2025 | 07:38:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Account & Success Manager (32-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.