DEEN verkoopt winkels aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt

Supermarktketen DEEN houdt op te bestaan. Alle 80 winkels, de twee distributiecentra en alle andere bedrijfsonderdelen worden verkocht. Kopers zijn Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt, die elk een deel van de winkels overnemen.

Het is de bedoeling dat 39 DEEN’s naar Albert Heijn gaan, 22 naar Vomar en 19 naar DekaMarkt. Alle winkelmedewerkers houden hun baan, voor de andere personeelsleden is zoveel mogelijk baanbehoud overeengekomen.

Het bedrijf bestaat sinds 1933. Om toonaangevend te blijven in de snel veranderende en competitieve foodretailmarkt zijn volgens de directie van DEEN de komende jaren forse inspanningen nodig. De supermarktketen zou met het oog op de toekomst flink moeten investeren in de mechanisatie van de logistiek en e-commerce. De omvang van de nodige investeringen heeft de familie in goed overleg met de directie doen besluiten om een andere strategische keuze te maken en het bedrijf te verkopen.

Marit van Egmond, algemeen directeur van Albert Heijn: “DEEN is een oer-Hollands familiebedrijf dat zich met hart en ziel inzet voor medewerkers en klanten. Het vakmanschap, de verzorging van de winkels en hun sterke verbondenheid met de gemeenschap passen uitstekend bij alles waar wij ook voor staan. We zien samen met de DEEN medewerkers de toekomst met vertrouwen tegemoet.”

De verkoop moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit, de OR en andere partijen. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Naar verwachting worden de transacties in de tweede helft van het jaar afgerond.

www.deen.nl
www.ah.nl
www.vomar.nl
www.dekamarkt.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.