De Esprix zoekt creatieve ideeën die jaloersmakend goed werken

Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans voor het jaar 2022 gaan opmaken. Was het creatief een goed jaar of waren de budgetten net niet genoeg? En hoe zat het met de resultaten van de campagnes: zijn de cijfers al binnen om een bijzondere case op te maken? Het jaar is bijna voorbij en dus volgt altijd de vraag: naar welke van de vele vakprijzen gaan we onze succescases insturen?

Creatieve ideeën die echt goed werken

Met die jaarlijkse vraag in het achterhoofd is het belangrijk om als award heel duidelijk te maken waar je voor staat.

Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter Esprix: “We hebben gesprekken gehad met verschillende creatieve bureaus. Daarin bleek dat we onze positionering nog wel wat scherper mogen uitdragen. Nu de Effie zich profileert als een all-round marketingprijs en Dutch Creativity Awards ook steeds verder uitwaaiert naar creativiteit en craft in de breedste zin, zitten wij eigenlijk precies op de juiste plek. Bij ons is creativiteit net zo belangrijk als effectiviteit. Al vanaf het begin gaat de Esprix over jaloersmakende ideeën die veel mensen in beweging weten te brengen. Van oudsher was dat als DM- en activatieprijs, de afgelopen jaren zijn we verbreed naar alle communicatiecampagnes en zelfs nieuwe businessconcepten die echt beweging veroorzaken. Als je dan teruggaat naar de kern, is het heel simpel: het gaat om jaloersmakende creatieve ideeën die ook echt goed werken.”

Het meest jaloersmakende werk van Nederland

Edward van de Ridder (Alfred), eindjuryvoorzitter: “Er zijn in ons vak genoeg prijzen te winnen met een eendimensionale case en een indrukwekkende casefilm. De Esprix is de enige award die creativiteit alleen bekroont als het aantoonbaar werkt. En effectieve concepten bekronen we alleen als ze ook echt creatief zijn. Daarom vinden we het ook belangrijk om een zeer brede jury te hebben, die er van alle kanten naar kijkt. Alleen als creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers het samen eens zijn, dan behoor je tot het meest jaloersmakende werk van Nederland”.

Inzenden kan vanaf 2 januari 2023 via www.esprix.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.