DDB en Veilig Verkeer Nederland lanceren campagne rondom fietsen naar school

Veilig Verkeer Nederland (VVN) en DDB Retail hebben een campagne gelanceerd, gericht op het bewustmaken van ouders over verkeersveiligheid rondom scholen.

In de campagne worden trotse ouders getoond die hun kind zelfstandig zien wegfietsen, om vervolgens te laten zien hoe diezelfde ouder het kind met de auto naar school brengt. De boodschap: als we trots zijn op het moment dat kinderen leren fietsen, waarom brengen we ze dan met de auto naar school?

Bewustwording voor ouders

Gerco Hebbink van VVN: “We richten ons nu op de emotie van jonge ouders. Iedereen herkent dat moment van je kind trots loslaten, terwijl je het eigenlijk nog wat langer vast wilde houden. We willen ouders bewustmaken van hun rol in een veiligere schoolomgeving en hen aanmoedigen vaker de auto te laten staan en de route naar school lopend of fietsend af te leggen.”

Veiligheid rond het schoolplein

De campagne speelt ook in op de drukte en onveilige situaties die rond scholen kunnen ontstaan door het gebruik van auto's. VVN hoopt met de boodschap ouders te stimuleren om vaker te kiezen voor veiliger vervoer, zoals lopen of fietsen.

Credits:

Klant: Veilig Verkeer Nederland | Gerco Hebbink, Rowan den Haan, Sandra van Baars, Daan van Nieuwenburg | Bureau: DDB Retail X DDB Amsterdam | Creatie: Ben Goedegebuur, Sander Litjens, Peter Scholtens | Strategie: Job Koopman | Account: Joshua Hartman | Agency producer: Fleur Janssen | Regie: Ted Alkemade | DOP: Sami El Hassani | Edit: Francisco Rodriguez, Lars Noback | Muziekcompositie: Justin Welgraven / By Raven | Voice over: Loes Luca

www.ddbamsterdam.nl

www.vvn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Countdown to Cannes - Kiki Knoops, DDB

04-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Countdown to Cannes - Yascha Puts, DDB

03-06-2025 | 11:02:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

DDB Amsterdam wint Vitakruid-pitch

29-04-2025 | 09:03:00
De partijen gaan samenwerken om de kwaliteit van de producten van Vitakruid onder de aandacht te brengen via creatieve concepten

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.