DDB en Eigen Fabrikaat maken Moederdagcampagne voor Kruidvat

Hoewel Moederdag bij uitstek het moment is om je moeder te verwennen en te verrassen, wordt ze nog wel eens vergeten door haar kinderen en partner. Bovendien weten we vaak ook niet wat te geven. Met al onze goede bedoelingen wordt het dan een cadeau waarop de meeste moeders eigenlijk niet zitten te wachten. 

Om dat te voorkomen, biedt Kruidvat dit jaar een helpende hand. Met de campagne Voor Moederdag wil ik hebben hints helpt zij moeders van alle leeftijden hun thuisfront met een aantal slimme hints te inspireren om het gewenste cadeau te krijgen. De hints zijn terug te zien in alle kanalen waaronder in de Kruidvat-commercial waarin Lies alvast het goede voorbeeld geeft en haar kinderen op ‘subtiele’ wijze op haar Moederdag-favorieten hint.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat: “Waar je bij een verjaardag wel wordt gevraagd om een wensenlijstje heb je op Moederdag over het algemeen geen controle over de cadeautjes. Dan kan het soms gebeuren dat je goedbedoelde cadeaus krijgt waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Net als de rest van het jaar, moet je als moeder je gezin soms een klein beetje op weg helpen, dus ook voor Moederdag! In onze nieuwe commercial laten we zien hoe Lies op hilarische wijze alles in de strijd gooit. Met onze campagne willen we alle (volwassen) kinderen van Nederland met een knipoog ‘helpen’ om mama dit jaar te verrassen met een cadeau waar ze écht blij van wordt.”

WiFi-wachtwoord

In de commercial is te zien hoe Lies een aantal slimme hacks heeft bedacht om haar kids te tippen over een Moederdag-cadeau waar ze echt blij van wordt. Uiteraard doet ze dat op haar eigen, typische Lies-manier. Ze laat helemaal niets aan het toeval over - van het verstoppen van cadeauhints in een broodtrommel tot het ‘customizen’ van het WiFi-wachtwoord - en ze is ‘compleet verrast’ als zij haar Moederdag-cadeau uitpakt.


Credits:

Adverteerder: Kruidvat | Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat | Productiehuis: Annomann | Mediabureau: Initiative en Greenhouse Group | Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabricaat | Social media: Blossom

www.kruidvat.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.