Coca-Cola lanceert kerstcommercial met Real Magic-merkfilosofie

Coca-Cola heeft de Real Magic at Christmas kerstcommercial gelanceerd. Daarmee wil het merk de magie van verbondenheid en saamhorigheid tijdens de feestdagen benadrukken. Het is de eerste kerstcampagne vanuit de Real Magic-merkfilosofie. Met de commercial draagt Coca-Cola een eenvoudige en feestelijke boodschap van eenheid, inclusie en positiviteit uit, met als doel om te herinneren dat de echte magie van kerst te vinden is in de momenten die we met anderen delen.



De kerstcommercial is geregisseerd door Sam Brown van Rogue Films en geproduceerd door dentsuMB UK. Het opbeurende verhaal toont een jongen die met zijn verbeeldingskracht en inspanningen de welwillendheid van mensen tijdens kerst om zich heen verzameld. Samen met zijn buren deelt hij een magisch moment rond een feestelijke maaltijd.

Manolo Arroyo, Global Chief Marketing Officer bij Coca-Cola: "Dit is onze eerste kerstcampagne onder de nieuwe Real Magic-merkfilosofie. Coca-Cola heeft altijd geloofd in de magie van kerst. Dit jaar viert onze campagne het gevoel van verbondenheid dat zo typerend is voor deze feestelijke periode. De eenvoudige en opbeurende boodschap is bedoeld om ons eraan te herinneren dat alles wat we nodig hebben om een magische kerst te creëren, de momenten zijn die we doorbrengen met degenen van wie we houden.”

Simon Lloyd, Chief Creative Officer bij DentsuMB UK: “Magie is overal om ons heen, maar meestal merken we het niet eens. Dit verhaal speelt zich af in een flatgebouw in de VS, maar het kan eigenlijk overal zijn. Wereldwijd wonen veel mensen dichtbij elkaar, terwijl ze als vreemden langs elkaar heen leven. De wereldwijde pandemie bracht mensen samen als nooit tevoren. Dit bescheiden kerstverhaal richt zich op wat belangrijk is: de connectie en de vrijgevigheid die ons verbindt in een altijd veranderende wereld.”

Real Magic met kerst: synopsis

De kerstcommercial begint met een jongen die samen met zijn moeder tijdens kerst naar een ander appartement verhuist. Eenmaal daar, merkt de jongen op dat er geen openhaard is. Op dat moment realiseert hij zich: geen schoorsteen betekent geen Kerstman. Daarom besluit hij er zelf een te maken. In de woning zijn genoeg verhuisdozen aanwezig die hij gebruikt als basis voor zijn bouwwerk. Hij enthousiasmeert  de mensen om hem heen met zijn ondernemendheid, en al snel werken alle buren samen om de zelfgemaakte schoorsteen op tijd voor kerst af te krijgen. Maar voor wie is de schoorsteen eigenlijk gebouwd? 

De commercial is beschikbaar in verschillende lengtes en wereldwijd te zien in meer dan 90 markten. Vanaf 6 december 2021 start de kerstcampagne in Nederland en is de commercial te zien op de Nederlandse televisie, online en (indien mogelijk) in bioscopen.

www.coca-colacompany.com
www.cocacolaep.com
www.cocacolanederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.