Centralpoint kiest voor Merkle

Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux. De eerste campagne was tegelijkertijd degene die Merkle Nederland in de pitch heeft ingezet. De pitch duurde relatief lang waar veel spelers deelnamen. Het contract is in september ingegaan waarbij de intentie een langdurige samenwerking is.

Centralpoint ondersteunt bedrijven onder andere op het gebied van consultancy, e-commerce-oplossingen en dienstverlening rondom beheer, beveiliging en logistiek van IT-hardware. Merkle Nederland heeft de opdracht om de digitale activiteiten van Centralpoint samen met het interne team naar het hoogste niveau te brengen en Centralpoint als sterk merk in de markt te positioneren. De eerste stappen in de samenwerking zijn inmiddels gezet met de lancering van de nieuwe pay-off van Centralpoint: get IT done.

De samenwerking omvat de volledige service van Merkle, zoals Digitale Strategie, Creatie, Search Marketing, CRM, Digital Advertising & Analytics en Google Cloud for Marketing. Daarnaast zet Merkle al haar ervaring in met betrekking tot het werven, opleiden en trainen van digitaal talent voor het interne Centralpoint marketing team. Dit met als doel dat de marketeers van Centralpoint een groot gedeelte van de operationele- en tactische werkzaamheden zelf zal uitvoeren.

Luuk Slaats, CEO van Centralpoint: "Als digitale marktleider zijn we continu bezig onszelf te verbeteren en willen we de voorsprong binnen het B2B segment graag verder uitbouwen. Om deze redenen zijn we op zoek gegaan naar één strategisch sterke partner. De aanpak van Merkle, waarbij alle digitale marketing activiteiten op elkaar aansluiten en onze klanten altijd centraal staan, sluit volledig aan bij onze ambities. We kijken ernaar uit om samen met Merkle verder te bouwen aan een nog sterker Centralpoint."

Arjen Hettinga, MD Digital Marketing & Analytics bij Merkle Nederland: "We zijn erg blij dat Centralpoint voor Merkle Nederland heeft gekozen. De ambitie en aanpak sluit naadloos aan op de visie van Merkle Nederland met betrekking tot hybride marketing. Vanaf de eerste kennismaking was er een duidelijke klik tussen de teams. Tijdens het RFP traject ontstond een natuurlijk samenwerking. We kijken er erg naar uit om samen met het team van Centralpoint aan te slag te gaan en de ambities en doelstellingen waar te maken."

Merkle is onderdeel van Dentsu.

www.merkleinc.com
www.centralpoint.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.